וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא משוגע, רוצה לעמוד לדין"

גלעד גרוסמן

28.8.2009 / 12:10

אבי דר תושב ירושלים בן 43, מואשם כי רצח את בעלת דירתו ציפורה נחמו בעקבות סכסוך כספי ביניהם. "הוא הצמיד את הנרצחת לקיר, אחז בשערה ודקר אותה בכל גופה". דר: "מצטער על הרצח"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד אבי דר, תושב העיר בן 43. דר נאשם ברצח בעלת דירתו ציפורה נחמו לפני עשרה ימים. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של דר עד תום ההליכים.

"אני מצטער על הרצח אבל אני לא חולה נפש", אמר דר בכניסה לאולם בית המשפט. לדבריו הוא כשיר לעמוד לדין ואף מעוניין בכך. "יש גורמים המעוניינים לתאר אותי כחולה נפש. יצאו במשפט הרבה דברים שאינם נעימים למשטרה", אמר. דר סירב להתייחס לפרטי המקרה.

במהלך הדיון על הארכת מעצרו אמר אבי דר הנאשם ברצח בעלת דירתו לשופט: "אני נלחם נגד כל העולם, אני רוצה משפט. זה לא היה רצח היות והנסיבות מקלות מאוד. הייתי נתון למעקב של משטרה סמויה, סבלתי מהתנכלויות יום יום ושעה שעה ,עברתי עינויים סיניים מצד המשטרה". לדברי דר מה שעשה "לא היה נורמלי היתה כאן התפרצות, זעם אבל לא על רקע מחלה אלא על רקע זה שדחפו בן אדם עד קצה גבול הסיבולת".

דר ביקש מהשופט צבי סגל להוציא צו הרחקה ממשפחתו ולהורות שלא יתנו לו תרופות בכפייה. השופט סגל הסביר לו שמדובר באישום רצח ורק ביהמ"ש יחליט על גורלו בהתאם לבדיקות הפסיכיאטריות. "אף אחד אינו מעוניין להפוך אותך לבלתי שפיט אם זה לא נכון", אמר השופט. הוא הסביר ארוכות לדר את משמעות ההליך הפסיכיאטרי ולבסוף קבע שעל הפסיכיאטר המחוזי להגיש את חוות דעתו תוך 30 יום. כמו כן הוארך מעצרו של דר עד תום ההליכים.

פרקליטו של דר, עורך הדין אריאל הרמן מהסנגוריה הציבורית אמר כי דר טוען שלא היתה לו שום כוונה להרוג את נחמו. "מעבר לזה הדברים יתבהרו בהמשך", אמר הרמן. הוא הוסיף כי דר נמצא באשפוז על מנת לבדוק האם היה אחראי למעשיו והאם הוא כשיר לעמוד לדין. "הוא משתף פעולה ומסכים להיבדק".

"הייתי נפש תאומה שלה"

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עורך הדין ניק קאופמן מפרקליטות מחוז ירושלים, היה דר מסוכסך עם נחמו בשל עניינים הקשורים לתחזוקת הדירה. בינואר השנה דרש דר מנחמו החזר הוצאות וכעבור כמה חודשים ביקש לעזוב את הדירה ונחמו החלה בחיפושים אחר דייר חלופי.

לפני עשרה ימים הגיעה נחמו לדירה עם זוג מבוגר שביקש לראות את הדירה. דר נכנס לדירה אחריהם ונעל את הדלת. הוא החל לריב עם נחמו ובשלב מסוים נטל סכין קומנדו בעלת להב באורך תשעה סנטימטרים, אחז בשערותיה ודקר אותה בכתף לעיני בני הזוג. דר איים להרוג גם אותם והם ניסו לברוח. לאחר מכן הצמיד דר את נחמו לקיר והחל לחתוך את פניה ולדקור אותה בכל חלקי גופה. לבסוף דקר בבטן ובחזה.

צוות מגן דוד אדום שהגיע לדירה גילה את גופת האישה בשלולית דם, עם פציעות דקירה בחזה ונאלץ לקבוע את מותה. מותה של המנוחה נגרם כתוצאה מנזק חמור לעורק הריאה ולריאה השמאלית בעקבות פצע הדקירה בבית החזה. השוטרים שהגיעו לדירה עצרו את דר, בן 43, סטודנט מהאוניברסיטה העברית בירושלים. דר, במקור תושב חיפה, הודה במעשה אך סירב למסור את מניעיו.

בהספדו אמר ינון, בנה היחיד של ציפורה כי "אמא נרצחה על ידי רוצח מתועב, בשיא של החיים שלה. היא היתה צריכה להמשיך לחיות ולשמוח וזה לא היה מגיע לה". דני, אחיה של ציפורה אמר במהלך דברי ההספד שלו כי "בן בליעל עשה את מה שעשה, אחותי ציפי היתה לבד וגידלה את הבן שלה בכוחות עצמה. האח אבי אמר כי "הייתי נפש תאומה שלה. את היית בדם שלי, מה אני אעשה עכשיו? אני לא יודע. איך אני אמשיך בחיים שלי? רק אלוהים יודע כמה עזרת לאחרים ויודע מה עשית בשבילי".

עדכון ראשון: 08:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully