וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 הרוגים בקרב בין חמאס לתומכי אל קאעדה

אופק עיני

14.8.2009 / 21:03

על פי הדיווח, בין ההרוגים גם מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם בעזה. העימותים פרצו לאחר שפלג איסלמי קיצוני המשוייך הכריז על הקמת "אמירות איסלמית חדשה" ברצועה

לפחות 13 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בעימותים שפרצו הערב (שישי) ברצועת עזה בין שלטון חמאס לבין אחד הזרמים האסלמיים הקיצוניים ברצועה - הסלפים. על פי דיווחים, בין ההרוגים גם אבו-ג'יבריל שימאלי, מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם ברפיח. גורמים בחמאס טענו כי כוחות הביטחון של הארגון השתלטו על המסגד בו שהו פעילי הזרם המוסלמי. לדברי הגורמים, כל חברי הכת הסלפית ששהו במקום נעצרו.

בדרשת יום השישי שלו במסגד ברפיח הכריז היום מנהיג הסלפים ברצועת עזה על הקמת "אמירות איסלמית חדשה לצד בית המקדש". השייח עבד אל-לטיף מוסא הוסיף, כי "נקים את האמירות הזו על גופותינו, וניישם בה את החוקים וההלכות של השריעה האסלמית, כך שחייה והטעם שלה ישובו אליה". מוסא פנה לחמאס בקריאה: "או שתיישמו את חוקי וגבולות האיסלם, או שתהפכו למפלגה חילונית המסתתרת תחת האיסלם" וציין כי "אם יישמו את החוקים אנו נעמוד לשירות ממשלת חמאס".

בתגובה לדברי מוסא ציינו במשרד הפנים של חמאס כי הוא ככל הנראה "לוקה בשכלו", והבהירו כי ירדפו ויעצרו אחר כל מי שנושא נגד ועובר על החוק. עדי ראייה סיפרו כי פעילי מנגנוני הביטחון של חמאס תקפו את החמושים במסגד בו נשא מוסא את הנאום ברפיח.

מוקדם יותר הצהיר ראש ממשלת חמאס, אסמעיל הניה, "השלום שהאמריקאים והישראלים קוראים קוראים לבצע, הינו שלום מורעל, ודרך להרס". בדרשת יום השישי שנשא במסגד השייח' זאיד בצפון רצועת עזה. אמר הניה כי ממשלתו לא תקבל לעולם קיום של מדינה פלסטינית "מסורסת, כפי שדורשים הציונים", וציין כי "אין אמת בההצהרות הציוניות לפיהן נכנסו לרצועת עזה ארגוני טרור בינלאומיים. רצועת עזה לא זקוקה לגברים".

מתכוננים לבחירות ב-2010

הניה גם הכין בדרשתו את הקרקע להפסד בבחירות מול פתח. בין השאר הוא התייחס לטענות הנשמעות על זיופים בבחירות בוועידת פתח ואמר כי "אם חלק מראשי תנועת פתח מאשימים בכירים אחרים בתנועה כי היו זיופים בבחירות, האם זה לא מבטיח שזיופים כאלו יצוצו גם בבחירות לפרלמנט הפלסטיני הכללי?". הניה הבהיר כי "לפיכך, יש צורך בערבויות מוסכמות כדי לקיים בחירות".

מדבריו של הניה ניתן ללמוד על התייחסותה של חמאס לבחירות הקרובות לרשות הפלסטינית, שאמורות להתקיים בינואר 2010. הבחירות הללו, שצפויות להתקיים הן למשרת יו"ר הרשות והן לפרלמנט הפלסטיני, עלולות לסלול את דרכה של פתח לשלוט בשנית ברצועת עזה. עם זאת, עדיין אין הסכמה בין פתח וחמאס על מועד קיום הבחירות או על אופן קיומן, והנושא הינו אחד ממגוון עניינים שנדונו בין הצדדים בשיחות הפיוס בקהיר.

(עדכון ראשון: 19:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully