וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד מכל שלושה יחלה בשפעת החזירים"

ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי השנה עלולים לחלות בשפעת כשני מיליארד בני אדם ברחבי העולם. "אם לא יימצא חיסון אפקטיבי בקרוב רבים נוספים עלולים למות"

לפחות שני מיליארד בני אדם (אחד מכל שלושה) ילקו בשפעת החזירים ברחבי העולם בשנה הקרובה. כך צופה ארגון הבריאות העולמי. בארגון מציינים כי עד כה מתו מהמחלה כ-800 בני אדם ומזהירים כי אם לא יימצא חיסון אפקטיבי בקרוב רבים נוספים עלולים למות.

לטענת ד"ר קאיג'י פוקודה מארגון הבריאות העולמי, המגפה נמצאת בשלביה הראשונים והיא עלולה להתפשט ולהחמיר. "אוכלוסיית העולם גדולה וזה די ברור שנמשיך לראות את התפשטות המחלה במדינות השונות ובין המדינות". לפי נתוני הארגון, רוב החולים במחלה הם צעירים בגילאי 12-17, אך הוירוס מתחיל להתפשט לקבוצות גיל חדשות וגיל הנדבקים כעת עולה בהדרגה, כשילדים ונשים בהריון נמצאים בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר.

ד"ר פוקודה מזהיר מפני פיתוח מהיר מדי של חיסון לוירוס שפעת החזירים. "יש דברים שלא ניתן להתפשר עליהם ואחד מהם זו פשרה בנוגע לבטיחות החיסון. אסור שיעלו ספקות אם החיסון הוא בטוח או לא", אמר.

אתמול אושפזה אישה הרה בת 38 במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. מוקדם יותר הודיעה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא הורה על רכישת חיסונים נגד שפעת החזירים לכל אזרחי מדינת ישראל, וכן על הגדלת מלאי התרופות הקיימות נגד שפעת ב-5%. מהלשכה נמסר, כי סך העלות של רכישת החיסונים ותוספת התרופות מוערכת ב-450 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully