וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לוחצת: לא לבנייה במזרח י-ם

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, פיליפ קרוולי אמר כי ההתנגדות האמריקאית לבנייה ישראלית הן במזרח ירושלים והן בשטחים נותרה ללא שינוי

מחריף המתח בין ממשל אובמה לבין ממשלת ישראל על רקע הבנייה בהתנחלויות. דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, פיליפ קרוולי אמר אמש (שני) כי ההתנגדות האמריקאית לבנייה ישראלית הן במזרח ירושלים והן בשטחים נותרה ללא שינוי. לפי דיווח בקול ישראל, קרוולי אמר לכתבים: "עמדותינו ידועות לישראלים והן אינן חדשות: סוג כזה של בנייה הוא נושא עליו יש לדון במסגרת דיונים על הסדר הקבע". קרוולי הוסיף ואמר כי "אנו מודאגים כי מצעדים חד-צדדיים הנלקחים על ידי הישראלים או הפלסטינים. אסור שצעדים כאלה יקבעו את תוצאות המשא ומתן".

בסוף השבוע זומן שגריר ישראל בוושינגטון מייקל אורן למחלקת המדינה ונדרש לתת הסברים לעניין הבנייה במזרח ירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בישיבת הממשלה שלשום לדרישה האמריקאית ואמר: "לאחר שראיתי את הכותרות בעיתונים בנושא ירושלים, אני מבקש להדגיש שירושלים המאוחדת היא בירת ישראל ובירת העם היהודי והריבונות בה איננה ניתנת לערעור. פירוש הדבר שהתושבים יכולים לרכוש דירות בכל חלקי העיר".

לדבריו, "מאות דירות במערב העיר נרכשו על ידי ערבים ולא התערבנו. אין אישור על תושבים ערבים לקנות דירות במערב העיר ואין איסור על תושביה היהודים של העיר לקנות או לבנות דירות במזרח העיר. זו המדיניות של עיר פתוחה שאינה מחולקת. איננו יכולים לקבל את הרעיון שליהודים לא תהיה זכות לקנות דירות דווקא בירושלים. אני רק מתאר לעצמי מה היה קורה אילו לא היו יכולים לקנות דירות ביו יורק או בלונדון. היתה קמה זעקה עולמית. זו היתה מדיניות ישראל וזו מדינות הממשלה הנוכחית".

עדכון ראשון: 23:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully