וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד במתקפת הטרור במומביי הודה באשמה

טלי גולדשטין

20.7.2009 / 13:02

מוחמד אג'מל קסאב בן ה-21 הודה במעורבות במתקפת הטרור בהודו, בה נהרגו לפני שמונה חודשים 171 בני אדם ונפצעו מאות

מוחמד אג'מל קסאב בן ה-21 הודה היום (שני) במעורבות במתקפת הטרור המשולבת במומביי שבוצעה בהודו בנובמבר האחרון. הטלוויזיה ההודית דיווחה כי קסאב, שעמד למשפט מיוחד בבית הכלא בו הוא נמצא, כפר בתחילה באשמה אך שינה את דעתו ואמר כי הוא רוצה להתוודות על מעשיו.

הודו האשימה את ארגון הטרור האיסלמי מפקיסטן "לשקר א-טייבא" בביצוע הפיגוע. במתקפה שהחלה ב-26 בנובמבר נהרגו 171 בני אדם ומאות נפצעו. המתקפה ארכה כ-60 שעות ופשטה על תשעה יעדים שונים בו זמנית בבירה הפיננסית של הודו. מרבית הקורבנות היו בשני מלונות היוקרה עליהם השתלטו המחבלים: האוברוי והטאג' ובבית חב"ד. מלון הטאג' הותקף על ידי ארבעה מחבלים, שהשתייכו למליציה הפקיסטנית "לשקר א-טייבה" ורק לאחר מאבק של חמישים שעות הוכרז כבטוח.

ארבעת המנהיגים של קבוצת המליציה "לשקר א-טייבה", החשודה בתכנון וביצוע פיגועי הטרור במומביי, נכללים עתה ברשימת הטרור של מועצת הביטחון של האו"ם.

פלניאפאן צ'ידמבראם, שר הפנים של הודו, הכריז על שינויים נרחבים בסוכנויות הביטחון והמודיעין במדינה בעקבות מתקפת הטרור. סוכנויות אלו ספגו ביקורת חריפה על רקע התנהלותם במהלך הפיגועים ולפני. בין האמצעים החדשים שייושמו: 20 בתי ספר חדשים ללוחמה בטרור ולאימונים. שר הפנים הקודם התפטר אחרי מתקפת הטרור.

  • עוד באותו נושא:
  • מומביי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully