וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תערוך ניסוי בטיל החץ בשטח ארה"ב

15.7.2009 / 4:37

בכיר בפנטגון דיווח כי ישראל וארה"ב יערכו ניסוי במערכות הגנה משותפות באוקיינוס השקט, במסגרתו ייבחן החץ בטווח גדול מאי פעם בעבר

ארה"ב וישראל יערכו בקרוב ניסוי משותף של טיל החץ במתקן טילים אמריקני באוקיינוס השקט, כך אמר אתמול (שלישי) פטריק או'ריילי, מנהל סוכנות הפנטגון למערכות הגנה מפני טילים. לדבריו, מטרת הניסוי היא לבחון את יכולת הטיל הישראלי נגד מטרות של למעלה מאלף קילומטרים, יותר מכל אתר אחר בו נוסה במזרח התיכון. הבכיר הוסיף כי בניסוי ייבחנו שלוש מערכות אמריקאיות להגנה מפני טילים.

הגנרל או'ריילי אמר כי הניסוי של הטיל יערך במהלך הקיץ. "הם מוגבלים בטווח הטיל שניתן לבחון במזרח התיכון. ישנה סוגיה של בטיחות", כך הסביר או'ריילי את הסיבה לעריכת הניסוי בשטחי ארה"ב והוסיף כי "זו הסיבה העיקרית לכך שהם באים לארה"ב - לנצל את טווח הניסוי שלנו". הניסוי צפוי להיערך סמוך לחופה של סנטה ברברה במרכז קליפורניה.

טיל החץ הוא פרי שיתוף פעולה של ישראל וארה"ב אשר החל לפני כ-20 שנה, במטרה להתמודד עם איום של מתקפת טילים גרעיניים מכיוון סוריה ואירן. הטיל, שמגיע למהירות עצומה ולו יכולות תמרון גבוהות, מסוגל לפגוע בטיל אחר בעודו באוויר, ובכך ביכולתו למנוע את התהליך המוביל לפיצוץ גרעיני.

או'ריילי הוסיף כי במהלך התרגיל המשותף ייבחנו גם שלוש מערכות אמריקנית להגנה מפני טילים, שמותאמות לעבוד עם מערכת החץ ולהעביר מידע ביניהן. לדבריו, "כך נוכל לבחון את יכולתן המלאה של המערכות לעבוד זו עם זו".

מתגוננים מפני הגרעין האירני

באפריל האחרון נערך ניסוי של הטיל בבסיס חיל האוויר בפלמחים. במהלך הניסוי הצליחה המערכת לזהות בעזרת המכ"ם "אורן אדיר" את הטיל "אנקור כחול" מתוצרת רפאל, שדימה טיל שיהאב אירני, ויירטה אותו בהצלחה. "מדובר בניסוי מוצלח מכל בחינה אפשרית, שדימה איומים עתידיים שאנו עלולים להתמודד מולם", אמר גורם ביטחוני לאחר הניסוי ברמז עבה לאירנים. "אנחנו יודעים שהצד השני מנסה להתקדם, ואנחנו רוצים להיות תמיד כמה צעדים לפניהם".

הניסוי הראשון בטיל נערך ב-93', בגרסה הקודמת שלו המכונה "'חץ 1", אולם רק שבע שנים לאחר מכן נכנסה המערכת לשימוש מבצעי. בשנים האחרונות ביצעו בחיל האוויר מספר ניסויים ליירוט טילי סקאד הדומים לטילים אירניים. למרות מספר ניסויים שנכשלו ביירוט, מאז 2005 ביצע חיל האוויר ארבעה ניסויים מרכזיים בהם הצליח הטיל ליירט את טיל המטרה המכונה "אנקור שחור", בין היתר בתנאי לילה.

בשנים האחרונות מתרכזים בישראל במאמצים למצוא פתרון לפיתוחי הטילים האירניים, המכסים כיום את כל שטח מדינת ישראל, ולאלה המסוגלים להגיע למרחק של כ-2,500 ק"מ. על פי הדיווחים, באירן מפתחים בין היתר את הטיל בי אם 25, שפותח בעבר על ידי רוסיה וצפון קוריאה. לפי פרסומים, במהלך 2007 רכשה אירן כ-18 טילים כאלה מידי צפון קוריאה. הטילים הללו, בעלי יכולת לשאת ראשי נפץ גרעיניים, מסוגלים להגיע עד למרכז אירופה. בנוסף להם מחזיקה אירן בטילי השיהאב-3 המסוגלים להגיע למרחק של 1,500 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully