וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ בריטניה: "נגרש דיפלומטים אירניים"

עידן דורנר

23.6.2009 / 17:52

גורדון בראון אמר בנאום בפרלמנט כי ההחלטה התקבלה על רקע החלטה דומה של טהרן. "אני מאוכזב שאירן העמידה אותנו במצב הזה"

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר היום (שני) כי ארצו גרשה מתחומה שני דיפלומטיים אירניים, בתגובה להחלטת טהרן לגרש משטחה שני דיפלומטים בריטיים ולהשיב את שגרירה המכהן בבריטניה באופן זמני על רקע ההתערבות של בריטניה בענייניה הפנימיים של המדינה. לדברי בראון "אירן נקטה בצעד לא מוצדק כשהחליטה לגרש את הדיפלומטים תחת האשמות חסרות כל יסוד". בראון אמר את הדברים בנאום לפרלמנט הבריטי. לדבריו, "בתגובה לצעד האירני הודענו היום לשגריר האירני כי נגרש שני דיפלומטים אירניים מהשגרירות בלונדון. אני מאוכזב שאירן העמידה אותנו במצב הזה".

מדובר בהסלמה ביחסים המתוחים בין שתי המדינות. ביום ראשון קרא נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לארה"ב ולבריטניה להפסיק להתערב בענייניה הפנימיים של ארצו, בעקבות המחאה שפשטה במדינה לאחר פרסום תוצאות הבחירות לנשיאות. לדבריו, "על ידי השמעת הערות פזיזות אתם לבטח לא תמוקמו במעגל הידידות של האומה האירנית. לכן אני מייעץ לכם לתקן את עמדתכם המתערבת".

יו"ר הפרלמנט האירני עלי לריג'אני קרא לשקול מחדש את היחסים של טהרן עם בריטניה, צרפת וגרמניה, לאור ההצהרות "המבישות" שפרסמו בנוגע לבחירות באירן. לריג'אני אמר את הדברים בנאום בפרלמנט. גם שר החוץ האירני מנושהר מותקי האשים את בריטניה בעמידה מאחורי הפגנות הרפורמיסטים באירן. בדברים שנשא בפני דיפלומטיים אמר מותקי כי "המודיעין הבריטי עומד מאחורי המשבר באירן והוא שותף פעיל בהצתת ההפגנות".

שר החוץ של בריטניה דיוויד מיליבנד אמר, כי אירן טעתה כשהאשימה מדינות אחרות בכך שלקחו חלק במהומות האלימות שפרצו במדינה בעקבות פרסום תוצאות הבחירות. לדבריו, "אני דוחה על הסף את הרעיון שהמפגינים באירן נשלטים על ידי מדינות זרות". הוא הוסיף כי "בריטניה סבורה כי העם האירני הוא שצריך לבחור את ממשלתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully