וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מודאג מדבריו של חמינאי

נשיא ארה"ב הגיב לקריאות של המנהיג העליון של אירן להפסיק ההפגנות. מוקדם יותר היום אישר בית הנבחרים האמריקאי ברוב קולות הצעת גינוי למשטר באירן

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הערב (שישי) כי הוא מודאג מהטון של דבריו של המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי. בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית CBS אמר אובמה כי "ממשלת אירן צריכה להבין שהעולם כולו עוקב בדריכות אחר דרך התמודדותה עם המפגינים. הדרך שבה הם מתמודדים עם אנשים המנסים להשמיע את קולם ללא אלימות תראה לעולם מהי אירן ומה היא לא".

הערב פרסם הבית הלבן הודעה לפיה יש לאפשר למפגינים האירנים למחות כנגד תוצאות הבחירות. " האירנים צריכים להיות חופשיים להפגין", אמר דובר הבית הלבן רוברט גייטס בהודעה אשר פורסמה בעקבות נאומו של המנהיג הרוחני של אירן האייתוללה עלי חמינאי אשר קרא מוקדם יותר היום להפסיק את ההפגנות. גייטס הוסיף ואמר כי למרות המחלוקת באירן סביב תוצאות הבחירות, ארה"ב עדיין מעוניינת לפתוח במשא ומתן עם הממשל באירן.

מוקדם יותר היום אישר בית הנבחרים האמריקאי ברוב קולות הצעת גינוי למשטר באיר על רקע דיכוי הפגנות האופוזיציה במדינה. 405 חברי קונגרס הצביעו בעד ההצעה ואילו רק חבר קונגרס אחד התנגד. מאחורי היוזמה עמדו חברי הקונגרס הרפובליקנים שקיוו להביך את נשיא ארצות הברית ברק אובמה שכאמור עדיין לא הביע תמיכה רשמית במפגינים, אולם הופתעו על ידי חברי קונגרס דמוקרטיים שהצטרפו להצעת הגינוי.

אחר הצהריים גינו מנהיגי האיחוד האירופי את האלימות שנקטו בימים האחרונים הרשויות באירן כלפי המפגינים תומכי האופוזיציה. ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר בתום פסגת המנהיגים בבריסל, כי "על אירן להראות לעולם שהדיכוי והברוטליות שראינו בימים האחרונים לא יחזרו על עצמם".

גם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מתח היום ביקורת על השלטונות באירן. סרקוזי הזהיר את ההנהגה באירן שלא "לנקוט צעד בלתי הפיך", כדברו, שעלול להחמיר את המצב במדינה. "אנחנו תומכים בעם האירני" הכריז סרקוזי.

בתוך כך, מהדי כרובי, המועמד השני מטעם המחנה הרפורמיסטי לבחירות באירן פרסם הערב הודעה מיוחדת שבה הוא קורא לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות במדינה. כרובי פרסם באתר האינטרנט שלו את פנייתו למועצת שומרי החוקה בה כתב: "קבלו את רצון העם והבטיחו את עתיד המשטר בכך שתקבלו החלטה צודקת לבטל את הבחירות ולהורות על בחירות חדשות".

"לא היו זיופים"

מוקדם יותר קרא המנהיג הרוחני של אירן האייתוללה עלי חמינאי להרגעת הרוחות ולהפסקת האלימות בטהרן בעקבות הבחירות במדינה. במהלך תפילות יום השישי גם איים חמינאי כי אם המפגינים לא יפסיקו במחאה הם ישאו בתוצאות לכל תוהו ובוהו שייווצר במדינה.

לדבריו, "האל יוצא נגד מי שמתנגד לרצונו. האויבים של האיסלם תמיד רצו ליצור חרדות בליבם של המאמינים. החברה שלנו זקוקה היום להירגע וליישם איפוק. כוונת התפילות היא לא רק להתקרב לאלוהים אלא גם לקירוב לבבות. המחלוקות הפוליטיות שהתגלעו באירן קרו גם במדינות אחרות. אסור לזנוח את דרך המהפכה בגלל המחלוקות הללו, נמשיך בדרך המהפכה, המבוססת על אמונות יציבות וטהורות. ספינת המשטר תתגבר על כל הסערות", אמר חמינאי. חמינאי גם בירך על הדרך שבה התנהלו הבחירות ואמר, כי "הבחירות הללו הראו לעולם מהי דמוקרטיה דתית ומה המשמעות של דמוקרטיה כזו. זו דמוקרטיה שמקרבת את לבבות האנשים".

"לא היו כל זיופים בבחירות לנשיאות", הוסיף חמינאי. "שיעור ההצבעה בבחירות בשבוע שעבר עמד על 85%, דבר המעיד על התמיכה האלוהית של הציבור במשטר. הבחירות היוו רעידת אדמה פוליטית עבור אויבכם ומקור של שמחה היסטורית עבור ידידיכם". חמינאי הכחיש שתוצאות הבחירות זויפו באמרו כי "הציבור הוא זה שבחר את הנשיא". הוא הבהיר כי כל ארבעת המועמדים "מאמינים במשטר המהפכה" וכי הבחירות היו "חופשיות, שקופות והוגנות - וכל אחד ראה זאת. אירן לא זייפה את הבחירות. כיצד אפשר בכלל לזייף 11 מיליון קולות?!", תהה חמינאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully