וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמני לא רצה להגיע לעצרת של חטיבת כפיר"

יהושע בריינר

18.6.2009 / 13:28

על פי עדות במשפטו של סגן אדם מלול, סירב אלוף פיקוד מרכז להגיע לעצרת של החטיבה בשל המתיחות בינו לבין מפקד החטיבה

בשבועות האחרונים סוערות הרוחות בחטיבת כפיר בעקבות ההערה הפיקודית של אלוף פיקוד מרכז גדי שמני למפקד חטיבת כפיר אל"מ איתי וירוב, ונראה כי המתיחות בין האלוף לבין החטיבה נמשכת.

במהלך עדות של מפקד פלוגה מחטיבת כפיר שנמסרה אתמול במשפטו הנמשך של סגן אדם מלול שמואשם כי היכה פלסטיני בכפר קדום, סיפר הקצין על שיחה של שמני עם אל"מ איתי וירוב בה אמר אלוף הפיקוד כי הוא אינו מעוניין להגיע לעצרת החטיבתית השנתית שנערכה בשבוע שעבר בבית שאן בהשתתפות כל מפקדי ולוחמי הגדוד, זאת בעקבות הסערה סביב עדות המח"ט במהלך המשפט.

"העדויות של המח"ט והמג"ד יצרו הד במערכת הצבאית", העיד הקצין, "ומשפיעים עלינו ביום יום. לקראת העצרת החטיבתית באחת השיחות שהייתה לנו עם המח"ט נאמר לנו שהאלוף לא רצה להגיע, ובכל זאת המח"ט הצליח לשכנעו, כי המח"ט רצה לוודא שהחיילים מתנהגים כראוי". בעקבות הדברים ביקש סנגורו של מלול, עו"ד שמי כהן למחוק את הדברים מחשש לפגיעה באינטרס הצבאי, אולם התובעת במשפט סרן במיל' שלי נחום ביקשה שהדברים יישארו בפרוטוקול.

בקשתו של האלוף שלא להגיע לעצרת החטיבתית, כפי שנחשפה בבית הדין הצבאי, מבטאת באופן ברור את את המתיחות ששוררת בחטיבת כפיר בעקבות ההערה הפיקודית של שמני לוירוב, שמעדותו עלה כי ישנם מקרים בהם מותר להשתמש באלימות כלפי פלסטינים במהלך פעולות של הצבא. ההערה ניתנה לוירוב בעקבות עדותו בבית הדין הצבאי במשפטו של מלול, שנאשם כי במהלך פעולה בכפר קדום שבשומרון היכה פלסטיני שנעצר קודם לכן, בפרשה שזכתה לשם 'פרשת הכאפות', עוררה מחלוקת ואף הועלתה דרישה להעמיד את שמני לדין בגין שיבוש הליכי משפט.

בתחילת עדותו אף הודה המ"פ כי פעולתו של שמני כנגד וירוב עלולה להשפיע על עדותו. "קשה לי להעיד בצורה מלאה", אמר, "אני עד למה שהתנהל בשבועות האחרונים מאז עדויות המפקדים שלי והייתי עד להשפעות שלהן. אני חושש כי אני רואה את עתידי בצבא שכן עלולים להינקט נגדי צעדים כלשהם לאור אי הבנה של הדברים שאני עלול להגיד כאן".

בעקבות הדברים אמר עו"ד כהן לוואלה חדשות כי "האירועים ששוב עלו בבית הדין הצבאי אמש המחישו את הבעיתיות המאוד קשה לניהול המשך משפטו של סגן אדם מלול וסמל ראשון א' שמואשם גם הוא בפרשה. השאלה האם לוחמים אלה יזכו למשפט הוגן וראוי בהחלט ממשיכה לרחף מעל לראשו של בית הדין ושל החברה הישראלית".

יש לציין כי בסופו של דבר הגיע האלוף שמני לעצרת, שם אף שיבח את לוחמי החטיבה ביהודה ושומרון. על אף שהדברים מצויים בפרוטוקול בית הדין הצבאי של פיקוד מרכז, בדובר צה"ל בחרו להתייחס דווקא לטענות שעלו מן העדות הקשה. "טענות הכתב משוללות כל יסוד", נמסר בתגובה, "עצרת החטיבה נקבעה בלוח הזמנים של אלוף הפיקוד שבועות לפני קיומה. כל קביעה כי קיימת מחלוקת בין אלוף הפיקוד למפקד החטיבה חסרת שחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully