וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית המטוסים איירבוס בדרך להתרסקות

טלי גולדשטין

11.6.2009 / 9:39

לאחר שמטוס איירבוס התרסק בשבוע שעבר באוקיינוס האטלנטי, שני מטוסים מתוצרת החברה נאלצו לבצע נחיתות חירום ביממה האחרונה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יצרנית המטוסים איירבוס תחת אש. לאחר התרסקות מטוס אייר פראנס מדגם איירבוס בשבוע שעבר סמוך לחופי ברזיל, שני מטוסים נוספים מתוצרת החברה נאלצו לבצע נחיתות חירום ביממה האחרונה. מטוס איירבוס אוסטרלי ועליו 203 נוסעים ואנשי צוות ביצע הלילה (רביעי) נחיתת אונס באי גואם, שבאוקיינוס השקט, לאחר שאש פרצה בתא הטייס.

המטוס של חברת הטיסות המוזלות "ג'טסטאר", מסוג איירבוס A330-200 (אותו דגם בדיוק של המטוס שהתרסק בברזיל), עשה את דרכו מאוסקה שביפן לקווינסלנד שבאוסטרליה, כאשר בשלב מסוים החל לעלות עשן מתא הטייס ומייד לאחר מכן פרצו להבות בצידו הימני של התא. לאחר ניסיון לכבות את האש באמצעות מטף, ביצעו הטייסים הסטה של המטוס לשדה תעופה קרוב שבאי גואם והצליחו להנחיתו מבלי שאיש מהנוסעים ואנשי הצוות יפגע. נסיבות הדליקה נבדקות.

ברוס ביוקאנן, מנכ"ל ג'טסטאר, חברה בת של חברת התעופה קאוונטס, שיבח את מאמצי הטייס. "הוא עשה עבודה נהדרת, וניצל את מיומנותיו בדרך הטובה ביותר", אמר. מהמשרד לבטיחות תחבורתית האוסטרלי נמסר: "צוות חוקרים יעשה דרכו לגואם כדי לפתוח בחקירה לגבי התקרית". סימון פרגליו, דוברת ג'טסטאר, אמרה כי חברת התעופה מעולם לא נתקלה בבעיות עם דגם המטוס וכי היא אינה מודאגת לגבי צי מטוסיה מתוצרת איירבוס.

בתוך כך, מטוס איירבוס A320, שעשה אתמול דרכו מהאיים הקנריים לכיוון אוסלו, נורבגיה, נאלץ לשוב על עקביו ולבצע נחיתת חירום עקב בעיה במנועיו. טיסת איברוורלד 6201 המריאה מנמל התעופה לאס פאלמאס שבאי גראן קנרי כשהטייס הבחין בבעיה במנוע ודיווח על כך למגדל הפיקוח. ל-189 הנוסעים ואנשי הצוות שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully