וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון בחרה: כן למערב, לא לחיזבאללה

ניר יהב ואופק עיני

8.6.2009 / 7:00

סעד אל-חרירי, מנהיג הגוש הפרו-מערבי בלבנון הכריז על "ניצחון הדמוקרטיה". מסתמן: חיזבאללה נחל הפסד צורב עם 52 צירים לעומת 69 לקואליציה

אמצעי התקשורת בלבנון דיווחו הלילה (שני), כי הגוש הפרו-מערבי ניצח בבחירות לפרלמנט. על פי התוצאות הרשמיות, שאינן סופיות עדיין, הגוש בראשות מנהיג הרוב בפרלמנט סעד חרירי זכה בניצחון עם 69 צירים בפרלמנט בעוד שהגוש הפרו-סורי הנתמך על ידי חיזבאללה זכה ב-52 צירים. התוצאות הסופיות יפורסמו בשעות הקרובות.

סעד אל-חרירי, בנו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי שמפלגתו זכתה בבחירות בלבנון, נשא במהלך הלילה את נאום הניצחון. אל-חרירי הזכיר בנאום את אביו שנרצח רפיק אל-חרירי, ואמר כי הוא ויתר השהידים צופים במה שקורה בלבנון ורואים כי מתרחשים דברים טובים. אל-חרירי הוסיף כי "אין בבחירות מנצחים ומפסידים. המנצחת היחידה היא הדמוקרטיה והמנצחת הגדולה יותר היא לבנון. אנו מודים לחברים בסיעת אל-מוסתקבל שעבדו ליל ויום למען התוצאה המכובדת הזו.

אל-חרירי הוסיף כי "אני מודה מקרב לב לכל אחד ואחת שנתן את קולו לרשימתנו, וגם למי שנתן את קולו לרשימות האחרות. אני אומר להם שחובתנו לשמוע את קולותיכם קודם, ושאכן נשמע אותם. אנחנו רוצים לחזור לעבוד באופן רציני למען לבנון, למען הכלכלה, הביטחון, הבריאות, החינוך, התרבות, למען מדינה חזקה ועצמאית בכוחותיה הביטחוניים ובמוסדותיה".

ראש ממשלת לבנון פואד סניורה הביע את שמחתו על הניצחון המסתמן של הגוש הפרו-מערבי בבחירות המקומיות בלבנון. סניורה אמר כי כי זהו יום חסר תקדים בהיסטוריה של הבחירות בלבנון. "אני מודה לכל הלבנונים, לממשלת לבנון ולשרים, למנגנוני הביטחון, למשקיפים הערבים והבינלאומיים שסייעו לנו. מה שקרה היום הוא ניצחון ללבנון, ללבנונים, להגיון של המדינה ולריבונות שלה", הוסיף.

חסן פדלאללה, חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, רמז לרצון של חיזבאללה להיכנס לקואליציה העתידית על אף הפסדה ואמר כי "לא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות, אנו מאמינים כי לבנון מונהגת בשותפות. לא ניתן לחזור על ניסיונות העבר שהובילו לקטסטרופות בלבנון והראו את חוסר היכולת של מפלגה אחת להחזיק ביותר מידי כוח". הוא הוסיף כי חיזבאללה תקבל את רצון הבוחר.

"על חיזבאללה להיות חלק מהממשלה"

וליד ג'ומבלאט, מנהיג הדרוזים בלבנון הצהיר לאחר הפסדה של חיזבאללה בבחירות כי על אף ההפסד, על חיזבאללה להיות חלק מהקואליציה שתתגבש. ג'ומבלאט, שהינו אחד ממובילי הגוש הפרו-מערבי שניצח בבחירות, הבהיר שהוא אינו תומך ברעיון של מתן זכות וטו לחיזבאללה אם תשתתף בממשלה. גומבלאט הוסיף כי "אסור לנו לשכוח שהבחירות אמורות להוביל לדיאלוג. אל לנו לנסות ולבודד את המפלגות האחרות".

במקביל, גורם פוליטי בלבנון, המשתייך למחנה בראשות חיזבאללה, אמר אמש, כי המחנה הפסיד למחנה האנטי-סורי בבחירות לפרלמנט. "הפסדנו בבחירות", אמר הגורם שביקש לשמור על אנונימיות לסוכנות הידיעות רויטרס. "אנחנו מקבלים את התוצאה כרצון העם".

בעיר טריפולי בצפון לבנון יצאו לבנונים רבים לרחובות כדי לחגוג את ניצחונם הצפוי בבחירות, כך דווח ברשת הטלויזיה "אל-מוסתקבל". לפי מספר דיווחים, הגוש הפרו-מערבי גרף את כל המושבים במחוז זחלה, שהיא העיר השביעית בגודלה בלבנון. בנוסף דווח כי הגוש הצליח להכניס את שני מועמדיו, ראש הממשלה פואד סניורה ואחותו של ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי בהיה חרירי, במחוז צידון.

פרסום ראשון: 1:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully