וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "לארה"ב ולנו אינטרס משותף"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.5.2009 / 11:30

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת הביע אופטימיות בעקבות פגישת אובמה עם אבו מאזן. "פיתרון הסכסוך חשוב לארה"ב"

"ההנהגה הפלסטינית אופטימית לגבי המחויבות שהביע הנשיא ברק אובמה כלפי השלום במזרח התיכון", כך אמר (שישי) חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת לאחר פגישת יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן בוושינגטון. עריקאת הוסיף כי לפלסטינים ולאמריקאים יש אינטרס משותף בהשגת שלום במזרח התיכון.

"פתרון הסכסוך הפלסטיני-ישראלי הוא יסוד מרכזי בהשגת יציבות ושלום באזור", אמר. "הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל ופתרון צודק לבעיית הפליטים הפלסטינים יהפוך את המזרח התיכון לבטוח יותר ויציב יותר". לדבריו, יסודות אלו חשובים לא רק למזרח התיכון אלא גם לאינטרסים הלאומיים של ארצות הברית.

"כישלון יוביל לקיפאון"

"תהליך השלום במזרח התיכון לא יוכל לשאת סבב נוסף של משא ומתן שייכשל, שכן כישלון במגעים יביא לקיפאון ולהעמקת הסכסוך", אמר. עריקאת הבהיר עוד כי על ישראל למלא אחר התחייבויותיה, ביניהן הפסקת הבנייה בהתנחלויות, בהסרת המצור על עזה ובהורדת מחסומים. "איננו מבקשים מישראל לעשות דבר שהיא לא הסכימה לעשותו. מדובר בהסכמים שהיא חתמה עליהם".

עריקאת שיבח את יוזמת השלום הערבית ואמר כי על ישראל להיענות לה. "השלום הוא בר השגה. יוזמת השלום הערבית מעניקה הזדמנות להתקדם באופן ברור. 57 מדינות ערביות ואסלאמיות חתמו על יוזמה זו והושיטו את ידיהן לשלום עם ישראל, אולם היד המושטת לא תישאר שם לנצח".

אמש נפגש אובמה נפגש עם אבו מאזן. במרכז הפגישה עמדה סוגיית הבנייה בהתנחלויות. בתום הפגישה אמר אובמה כי לישראל יש חובה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. אבו מאזן אמר בתום הפגישה כי הוא מחוייב לכל ההחלטות במפת הדרכים. אובמה הוסיף כי הוא בטוח ש"ישראל תגיע להכרה כי רעיון שתי המדינות לשני עמים הוא אינטרס ביטחוני עבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully