וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: ישראל חייבת להפסיק הבנייה בהתנחלויות

29.5.2009 / 0:05

ראש הרשות הפלסטינית נפגש הלילה עם הנשיא האמריקאי. אובמה חזר על דרישתו להפסקת הבנייה בהתנחלויות ואמר כי " רעיון שתי המדינות לשני עמים הוא אינטרס ביטחוני עבור ישראל"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש הלילה (חמישי) עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במרכז הפגישה עמדה סוגיית הבנייה בהתנחלויות. בתום הפגישה אמר אובמה כי לישראל יש חובה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. אבו מאזן אמר בתום הפגישה כי הוא מחוייב לכל ההחלטות במפת הדרכים. אובמה הוסיף כי הוא בטוח ש"ישראל תגיע להכרה כי רעיון שתי המדינות לשני עמים הוא אינטרס ביטחוני עבורה".

הפגישה עם ראש הרשות הפלסטינית התקיימה כעשרה ימים לאחר שנפגש אובמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני פגישתו עם אובמה התייחס אבו מאזן לסוגיית הפליטים. אבו מאזן אמר כי "איני מבקש להשיב חמישה מיליון פליטים לתחום ישראל". בנוסף, הצהיר: "לא נהרוס את ישראל". לדברי יו"ר הרשות, בכוונתו להציע לנשיא אובמה רעיונות חדשים לגישור בין מפת הדרכים לבין יוזמת השלום של הליגה הערבית.

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה אתמול כי "הנשיא אובמה אמר לישראל שהוא מבקש להקפיא את הבנייה בהתנחלויות ללא חריגות, גם לא כאלה הקשורות לריבוי טבעי". קלינטון אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ המצרי אחמד אבו רייט. לדבריה, "הנשיא אובמה היה ברור ונחרץ כשהבהיר את הדברים לראש הממשלה נתניהו במהלך ביקורו. הוא רוצה לראות הפסקה בבניית ההתנחלויות. לא התנחלויות, לא מאחזים ולא ריבוי טבעי. אנחנו לא מתכוונים לוותר בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully