וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיר האלוהים" בלב תל אביב

איילה חננאל

11.5.2009 / 14:05

בתחנה המרכזית בת"א ניתן לרכוש כסף מזוייף, דרכונים ונשים. מעצרם של ואחזה חוחשווילי ומרק סוסנוב חשף רשת סוחרי נשים ועובדים זרים

אזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב הוא אולי מהמקומות הבודדים בישראל, בהם יכול אדם לרכוש לעצמו בזול אישה, שתהיה לו שפחת מין, כסף מזוייף להימורים ומסמכי זיהוי אשר יעניקו לו זהות חדשה, באמצעותם יוכל להסתתר מהמשטרה.

היום (שני) הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב שני חשודים, אשר נתפסו בשבוע האחרון בידי המשטרה באיזור התחנה המרכזית. העצורים חשודים בזיוף של תעודות זהות, דרכונים וסכומי כסף בהיקף של מיליוני שקלים. על פי החשד רכשו החשודים את המסמכים המזוייפים מגנבי רכוש ומכרו אותם בין היתר לסוחרי נשים ובעלי מכוני ליווי בתל אביב. החשוד הראשון, שיובא היום להארכת מעצר, הוא ואחזה חוחשווילי, אמן זיופים ועבריין נמלט מזה שלוש שנים. חוחשווילי היה מבוקש בחשד שהפעיל מעבדה לזיוף כסף ישראלי וזר באיזור התחנה המרכזית בתל אביב, מעבדה ששימשה בין היתר את בתי ההימורים והבושת באיזור.

במקביל, יובא לאותו אולם מעצרים בבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצר שנייה גם מרק סוסונוב, הנחשב על ידי המשטרה כאחד מצמד "האחים הזייפנים מהקווקז". שני מעצרים אלה חושפים רשת שלמה של זיוף, זנות ופשע מתוצרת ישראל.

חוחשווילי: אמן הזיופים נתפס

תחילתה של הפרשה במעצר שביצעה המשטרה בשנת 2006, במהלכה נתפסו שלושה חשודים בבניין ברחוב הגליל בתחנה המרכזית הישנה. לדברי המשטרה, אותו בניין "היה ידוע כמבנה בו פעלה חבורה של עבריינים יוצאי מדינות הקווקז, שאף הפעילו בו ככל הנראה בית בושת". בחקירתם במשטרה טענו שלושת החשודים כי עבדו בשיפוצים עבור חוחשווילי ושותפו, קובה קריכילי. בחיפוש שערכה לאחר מכן המשטרה במבנה נתפסו 1.2 מיליון שקלים ישראלים מזוייפים, 114 אלף דולר מזוייפים וכמו כן גלופות וציוד רב ששימש לזיוף השטרות.

את קובה קריכילי הצליחה המשטרה לתפוס ואף להגיש נגדו כתב אישום. בשנת 2007 הוא הורשע בעבירות זיוף כספים ונגזר עליו עונש מאסר בפועל של 26 חודשים. לעומתו, הצליח חוחשווילי להימלט מידי המשטרה. רס"ב עופר קליין, חוקר מפלג ההונאה, מספר כי "ככל הנראה עזב חוחשווילי את הארץ לחבל הקווקז בזהות בדויה, אך מאחר שמדובר באמן זיופים, אנו לא שוללים את העובדה כי הסתתר בארץ תחת זהויות שונות, וכך הצליח לחמוק מידי המשטרה". חוחשווילי הוכרז כעבריין נמלט ובמשך שלוש שנים נערכו אחריו חיפושים. מידע מודיעיני שהגיע לאחרונה לידי המשטרה הוביל למעצרו במועדון סנוקר בחולון. חוחשווילי הזדהה בפניי השוטרים שבאו לעצור אותו באמצעות תעודת זהות ורישיון נהיגה מזויפים, אך הפעם כישרון הזיוף שלו לא הועיל לו. המשטרה תבקש היום להאריך את מעצרו בעשרה ימים.

באשר לסוסנוב, אחיו נעצר לפני חודשיים, במסגרת פרשת הסחר הבינלאומי בנשים שניהל רמי סבן. על פי החשד עמדה רשת זו מאחורי הברחתן ארצה בכפייה ובאיומים של מאות נשים למטרות זנות. זבולון סוסנוב נחשד כמי שסיפק דרכונים ותעודות זהות לרמי סבן וסוחרי הנשים בפרשה. במשטרה ידעו כי מאחורי מפעל זיופי המסמכים של זבולון סוסונוב עומד גם אחיו מרק, אשר נעצר בשבוע שעבר בידי סוכן סמוי במבצע שנערך במשך שלושה חודשים ע"י היחידה המבצעית של מנהלת ההגירה במשטרה.

פגיעה קשה בסחר בנשים

רפ"ק לאון הירש סיפר לוואלה! חדשות את סיפור תפיסתו של סוסנוב, כי "ידענו שסוסנוב פועל מתוך קיוסק באיזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, אליו הגיעו בעלי בתי בושת, סוחרי עובדים זרים, שב"חים וכל מי שהיה מעוניין להזמין תעודות זהות מזוייפות".

במסגרת המבצע נעצרו גם שישה בעלי חנויות פלאפונים באזור התחנה המרכזית הישנה, בחשד שרכשו מגנבים מזדמנים תעודות זהות ודרכונים גנובים. "עברייני הרכוש שהיו גונבים את תעודות הזהות והדרכונים נהגו להגיע לחנויות האלה ולמכור להם את המסמכים הגנובים", סיפר רפ"ק הירש.

רפ"ק הירש ציין כי באיזור התחנה המרכזית הישנה "ישנם שפע של בעלי מכוני ליווי, סוחרי עובדים זרים, שב"חים, עבריינים מבוקשים ומי שמבקשים לעקוץ בנוכלות, כאשר כולם פועלים באמצעות מסמכים מזוייפים, שאת רובם הנפיקו האחים סוסונוב. מעצרם של סוסנוב וחושווילי מהווה פגיעה משמעותית בתעשיית הזיוף בתל אביב, בעבריינות הרכוש, בסחר בנשים ובסחר בעובדים זרים, שהפכו לתופעות כל כך רווחות באיזור התחנה המרכזית בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully