וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: הממשלה ממשיכה לתקוף אזרחים

טלי גולדשטין

10.5.2009 / 17:31

378 אזרחים נהרגו במתקפת מרגמות של הצבא. היתה זו אחת ההתקפות הקטלניות ביותר נגד אזרחים בחודשים האחרונים

מתקפת מרגמות נרחבת גבתה את חייהם של 378 אזרחים הלילה (ראשון) שביקשו מקלט מפני הלחימה בצפון סרי לנקה. לדברי רופא מקומי, ד"ר ו. שנמוגראג'ה, זוהי המתקפה הקטלנית ביותר לה היה עד במהלך הלחימה בחודשים האחרונים בין המורדים הטמילים והצבא. הוא הוסיף כי אפשר שגופות רבות עדיין קבורות באזור המותקף.

המחתרת הטמילית פרסמה בהצהרה באתר האינטרנט שלה כי 2,000 אזרחים נהרגו במתקפות של הצבא ביממה האחרונה. ד"ר שנמוגראג'ה דיווח כי 1,122 בני אדם נפצעו במתקפה. "המצב יצא מכלל שליטה", הוסיף.

ממשלת סרי לנקה טוענת כי היא לא משתמשת באש כבדה ובמתקפות אוויריות מזה שבועיים. היא האשימה את הרופא ועמיתיו כי הם נתונים להשפעת המורדים.

באחרונה גברו הדיווחים של עובדי סיוע זרים ושל אזרחים על מתקפות מצד הצבא באזורי הלחימה. האו"ם העריך כי 50 אלף אזרחים לכודים עדיין תחת האש. לפי ארגון "יומן רייטס ווץ'", הצבא ביצע מתקפות אוויריות ויבשתיות על בתי החולים באזור וכי יש להעמיד לדין את מפקדי הצבא האחראים בגין פשעי מלחמה. במקביל, האשים הארגון את המורדים הטמילים באלימות חוזרת ונשנית המנוגדת לחוק הבינלאומי, כולל שימוש באזרחים כמגנים אנושיים.

תחת אמנת ז'נבה, בתי חולים הם אזורים מוגנים אלא אם כן משתמשים בהם כבסיס למתקפות. גם אז, ניתן לתקוף בחזרה רק אחרי מספר אזהרות. "צבא סרי לנקה אשם בפשעי מלחמה רק בשל העובדה כי תקף בתי חולים", הצהיר הארגון. "הממשלה לא יכולה להסתתר מאחורי הזוועות שמבצעת המחתרת הטמילית על מנת להצדיק את פשעיה", נכתב בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully