וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכיבוש הישראלי - אפליה גזעית חמורה"

עידן דורנר

21.4.2009 / 15:37

שר החוץ הפלסטיני זכה לתשואות בנאומו בוועידת "דרבן 2" בז'נבה. ביקורת באו"ם על המשלחות שיצאו בזמן נאומו של אחמדינג'ד

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מליכי זכה היום (שלישי) לתשואות בוועידת האו"ם נגד גזענות הנערכת בז'נבה, כאשר גינה את הכיבוש הישראלי בגדה המערבית, וכינה אותו "ההפרה החמורה ביותר של זכויות אדם" ו"הפנים המכוערות של הגזענות והאפליה הגזעית". לדבריו, "המשך סבלו של העם הפלסטיני, הסובל מהצורה החמורה ביותר של מדיניות גזענית על ידי הכוח הכובש חייב להיפסק" הוא כינה את גדר ההפרדה "חומה של הפרדה גזעית".

בכירים באו"ם וארגוני זכויות אדם ביקרו את האיחוד האירופי ומדינות נוספות שנציגיהם עזבו אמש את הוועידה באמצע נאומו של אחמדינג'ד. לדבריהם, היה עליהם להישאר במליאה ולהשמיע את דעתם בנושא. "התשובה הטובה ביותר לאירועים שכאלו היא להשיב, לתקן ולא לקום וללכת, לא להחרים ולא לצאת ומהוועידה", אמר נציג האו"ם לזכויות אדם נאבי פילאי. "מי יספק תשובה רציונלית למה שנאמר?".

סוריה קראה לסובלנות באו"ם. ראש המשלחת הסורית פייסל מקדד כי ניתן לצפות לחילוקי דעות בכינוס רב משתתפים של האו"ם. "אנחנו בסוריה רואים בכך דבר טבעי, וחילוקי דעות כאלה הם דבר בריא. עם זאת, אנחנו לא יכולים להרשות שהמחלוקת תשתק את מאמצינו להשיג עולם נקי מגזענות, הפליה גזעית, שנאת זרים, כיבוש וחוסר סובלנות".

ראש המשלחת הפקיסטנית, נוואבזדה מאליק עמאד חאן, קרא גם הוא להשתתפות מלאה בוועידה: "לפי השקפתנו, מעורבות עדיפה על החרמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully