וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחמדינג'ד איחד את העולם סביב ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.4.2009 / 9:13

מאמר בעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", תוקף את נאום נשיא אירן בוועידת דרבן. מנגד, ב"אל קודס אל ערבי" דווקא הביעו תמיכה

העיתון החשוב בעולם הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, תוקף את נאומו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. במאמרו הבוקר (שלישי), כותב עורך העיתון טארק אל-חמיד, כי נשיא אירן הצליח לאחד את הקהילה הבינלאומית סביב ישראל בכך שהחרימו את הוועידה. "מי שלא החרים את הוועידה, עזב את האולם במחאה", הוסיף.

אל-חמיד, הידוע בהתנגדותו העקבית למשטר האירני, כתב עוד כי בנאומו אתמול בפני משתתפי ועידת דרבן 2 שנערכה בז'נבה, לא פנה אחמדינג'ד אל הקהילה הבינלאומית אלא למדינות הערביות והאיסלמיות ותהה מה לו ולמאבק למען פלסטין. "האם אירן איבדה עץ אחד למען פלסטין? האם היא הקריבה קורבן אחד במערכה עם ישראל?"

"הערבים ניהלו עם ישראל שש מלחמות ועוד מבצעים רבים שאי אפשר שלא לכנותם 'מלחמות'. ספגנו מאות אלפי הרוגים ופצועים ונכבשו לנו ערים ומדינות. האם לא הספיקו לנו הדיבורים?", תהה אל-חמיד והמשיך: "האם אנחנו עדיין זקוקים למילים, לנאומים ולאיומים? לא. אנו זקוקים למעשים".

לדבריו, המעשים האחרונים של אירן הם פגישתו של אחמדינג'ד עם נשיא שוויץ והחלטת בית המשפט באירן לגזור שמונה שנות מאסר על עיתונאית אמריקאית שהואשמה בריגול. "שני הסיפורים האלו ראויים למעקב יותר מנאומו של אחמדינג'ד, שבסך הכל מיועד לאוזני העולם הערבי והאיסלמי", הבהיר.

"אירופה מחזקת את הגזענות הישראלית"

מאמר המערכת של העיתון "אל-קודס אל-ערבי" בחר מנגד לתקוף את מדינות אירופה שהחרימו את הוועידה ונטשו את האולם בעת נאומו של נשיא אירן. "בעזבם את האולם במחאה על נאומו של אחמדינג'ד, הובהר כי המשלחות האירופאיות מחזקות את ידיה של הגזענות הישראלית ועומדות לצד מעשי הטבח שישראל מבצעת נגד העם הפלסטיני, כשהאחרון שבהם היה המתקפה על רצועת עזה", נכתב.

"הנשיא אחמדינג'ד לא אמר שקרים. הרי ישראל היא המשטר הגזעני הנפשע ביותר מאז שחר ההיסטוריה", כתב. "היא הוקמה לאחר שגירשה עם שלם והיא ממשיכה במדיניותה זו גם היום כשהיא רודפת אחריהם (אחרי הפלסטינים – נ.י) במטוסיה האמריקאים ומחסלת את אותם במחנות הפליטים בגדה, ברצועה ובדרום לבנון".

לדברי העיתון, הידוע בנטייתו הקיצונית ובתפיסתו האנטי-מערבית, העובדה שישראל דורשת מהרשות הפלסטינית להכיר בה כמדינה יהודית בתנאי לפתיחת משא ומתן עימה מעידה על כך שישראל היא מדינה גזענית. "בכך ישראל מבטלת את זכותם של מיליון ו-200 אלף פלסטינים לחיות בישראל", נכתב. "בניגוד לכל המנהיגים הערבים, ובעיקר הפלסטינים, לאחמדינג'ד היה אומץ ותעוזה כשאמר את הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully