וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: מפלגת השלטון בטוחה בניצחונה

טלי גולדשטין

19.4.2009 / 18:41

ביום רביעי ייערכו בחירות לפרלמנט בדרא"פ. מפלגת השלטון, ה-ANC, צפויה לנצח. נלסון מנדלה הגיע לעצרת האחרונה לפני הבחירות

(צילום: רויטרס)

נלסון מנדלה, לוחם החירות והמאבק באפרטהייד, הוכיח היום (ראשון) שהוא עדיין אחד מהפוליטיקאים הנערצים והגדולים של דרום אפריקה. מנדלה הגיע לביקור פתע בעצרת מפלגת השלטון, "מפלגת הקונגרס הלאומי אפריקאי" (ANC), שלושה ימים לפני ש-45 מיליון אזרחי המדינה ייגשו לקלפיות במסגרת הבחירות לפרלמנט.

עשרות אלפי תומכי המפלגה, שכיהנה בצמרת השלטון מאז הבחירות הדמוקרטיות הראשונות ב-1994, הריעו למנדלה, שצמח מתוך שורות ה-ANC, וקראו סיסמאות כגון "יחדיו אנו יכולים לעשות יותר".

נשיא דרום אפריקה השחור הראשון, מנדלה בן ה-90, עלה לבמה והצטרף אל מנהיג ה-ANC הנוכחי, ג'ייקוב זומה, העומד להפוך לנשיא הרביעי. מנדלה השברירי נשא נאום קצר, במהלכו אמר כי "המשימה העיקרית" של ה-ANC כעת היא ל"מגר את העוני ולהבטיח חיים טובים יותר לכולם".

לפי כל ההערכות, מפלגת השלטון צפויה לנצח בבחירות הקרובות ב-22 באפריל ומנהיגה זומה צפוי להתמנות לנשיא חודש לאחר מכן. אלו יהיו הבחירות הרביעיות החופשיות בדרום אפריקה מאז השתחררה המדינה מעול האפרטהייד. עם זה, ה-ANC צפויה למאבק קשה על שמירת רוב מושביה בפרלמנט, רוב שנשמר כבר 14 שנים.

האירוע המרכזי בעצרת היה נאומו של נשיא ה-ANC זומה, שעד לא מזמן היה תלוי ועומד מולו כתב אישום בגין שחיתות. זומה חלק שבחים למנדלה והודה על כך ש"היה נשיא, אב ומדינאי שהנאמנות שלו ל-ANC היא ללא עוררין".

לדברי זומה, "הבחירות ב-2009 הן רגע מכונן בעבור ה-ANC והמדינה. אנו עדים להתרגשות סביב המפלגה ברמה שלא ראינו מאז הבחירות ב-1994". בהתייחסו לסוגיה הגזענית, אמר זומה: "דרום אפריקה שייכת לכולנו, שחורים ולבנים, ועל ידי עבודה משותפת נבטיח שאף תושב לא יחוש פחות-ערך לעומת חברו על רקע גזע ודת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully