וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החרמנו את דרבן כי היא צבועה ונגד ישראל"

פנחס וולף ורויטרס

19.4.2009 / 20:57

לדברי נשיא ארה"ב, החלטת ארצו להחרים את ועידת האו"ם נגד גזענות, נובעת מהעובדה שמארגניה מתעקשים לכלול בה האשמות "צבועות" נגד ישראל

(צילום: רויטרס)

"גרמניה צפויה להחרים את דרבן"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הערב (ראשון) כי החלטת ארצו להחרים את ועידת האו"ם נגד גזענות - דרבן 2 - נובעת מכך שמארגניה מתעקשים לכלול בה האשמות "צבועות" נגד ישראל. בנאום הסגירה של הוועדה החמישית של מדינות יבשת אמריקה בטרינידד וטובגו, אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מאמין במוסדות האו"ם, אך לטענתו, הוועידה בז'נבה מסרבת להסיר את החלקים בהצהרה הסופית שלה, שבהם מוגדרת ישראל כמדינה גזענית.

מוקדם יותר היום אמר שר החוץ אביגדור ליברמן כי ישראל לא תשתתף בוועידה הבינלאומית הנפתחת מחר בז'נבה "למלחמה-כביכול בגזענות". לטענת ליברמן, "הוועידה תמשיך לתקוף את ישראל ולייחד אותה לרעה, כפי שעשתה הוועידה הראשונה בשנת 2001 שהתעלמה מהנושאים האמיתיים שעל סדר היום העולמי והשתלחה בישראל בפראות".

עוד הדגיש ליברמן כי "ישראל אינה יכולה להתעלם מהעובדה שהוועידה, בה משתתף מכחיש שואה סדרתי - נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד - מתקיימת ביום בו מציין העם היהודי את יום השואה". ליברמן הוסיף כי "השתתפותו של אחמדינג'ד בוועידה מוכיחה את מטרתה האמיתית". שר החוץ הודה בשם ישראל למדינות שידירו את רגליהן מהוועידה.

מוקדם יותר אמר שגריר ישראל למוסדות האו"ם באירופה, רוני לשנו יער, כי "חבל שנשיא שוויץ האנס רודולוף מרץ ייפגש עם נשיא אירן דווקא בוועידה נגד הגזענות בז'נבה". לדבריו בראיון לקול ישראל, ישראל וארה"ב ימשיכו להפעיל לחץ על שוויץ לבטל את הפגישה. "יש פה הרבה פוליטיקה ושנאה, אבל מעט מאוד ניסיון לקדם את המאבק בגזענות", אמר.

במקביל מעריכים גורמים מדיניים בישראל שגם גרמניה תחרים את ועידת דרבן 2. דובר משרד החוץ לתקשורת ישראלית, יוסי לוי, מסר לוואלה! חדשות כי "אילו היתה הוועידה הבינלאומית מתמקדת במלחמה בגזענות, ישראל היתה תורמת ברצון הן מניסיונה במלחמה בגזענות והן ממעמדה המיוחד כארצו של העם היהודי, העם שהיה הקורבן הגדול ביותר של גזענות. למרבית הצער הוועידה הפכה לטרגי-קומדיה מגוחכת שבה מדינות חשוכות ורצחניות דוגמת אירן וסודן מתחרות זו בזו ברטוריקה האנטי ישראלית עד כדי אנטישמית".

לדברי לוי "הלחץ הישראלי האינטנסיבי ופעילותינו מול ידידות רבות במערב הניב פירות בלתי מבוטלים באופן שמסמכי הסיכום של 'דרבן 2' מאופקים לאין ערוך מהקרקס של הוועידה ב- 2001. עם זאת, כל עוד מסמכי הסיכום מאמצים את מסקנות 'דרבן 1', הוועידה עדיין משוקצת בעינינו ולמרבית השמחה גם בעיני רוב העולם החופשי. פרישתן הרועמת של ארה"ב, קנדה, איטליה, הולנד ומדינות אחרות נוטלות מהוועידה האומללה שתפתח ביום השואה בז'נבה את התוקף המוסרי שלה ומובילות אותה הישר למקומה הראוי בפח האשפה".

בעקבות כך, ארה"ב הודיעה הלילה באופן רשמי כי תחרים את הוועידה. דובר הבית הלבן, רוברט ווד, אמר כי "למרות השינויים במסמך הסופי, ארצות הברית חוששת מהנטייה האנטי-ישראליות והאנטי-מערבית שתוצג בוועידה". החלטת ארצות הברית התקבלה לאחר שהדיפלומטים המשתתפים בוועידת "דרבן 2" בג'נבה הגיעו ביום שישי להסכמה על נוסח ההצהרה שתתפרסם בסיום הוועידה בשבוע הבא.

בתוך כך פנה הבוקר ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) לשר החוץ בדרישה לקרוא לשגריר ישראל בשוויץ לשוב לארץ "להתייעצות". לדברי אלדד, "אם נשיא שוויץ לא יסתפק בלחיצת ידו של מי שמתכנן השמדה של מדינת ישראל, יש להודיע על ניתוק יחסים עם שוויץ. לשוויץ יש היסטוריה מגואלת בדם של נעילת שערים בפני אלו שניסו לברוח מהגרמנים בתקופת ההשמדה באירופה והיא אחת מהמדינות החייבות להשתדל במיוחד להוכיח שהאנטישמיות המסורתית שלהן חלפה מן העולם ושוב לא יסייעו בשום צורה לניסיונות להשמיד יהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully