וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "לא ממליץ לישראל לתקוף באירן"

סגן הנשיא האמריקאי אמר כי אינו מאמין שנתניהו יורה על תקיפה של מתקני הגרעין באירן: "זו לא תהיה החלטה נבונה מצדה של ישראל"

"אינני סבור שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו יורה על תקיפת מתקני הגרעין באירן, ואני לא חושב שתקיפה שכזאת היא החלטה נבונה מבחינת ישראל", כך אמר אמש (שלישי) סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בראיון לרשת CNN. כשנשאל איך תגיב וושינגטון אם ישראל תתקוף באירן, השיב ביידן: "רמת הדאגה שלי בעניין אינה גבוהה יותר מזאת שהיתה לפני שנה".

ביידן אינו הראשון בוושינגטון שמזהיר את ישראל מפני תקיפה באירן. לפני כחצי שנה אמר ראש המטות המשולבים מייקל מולן כי "לישראל אין אור ירוק לתקוף באירן. מדובר בחלק מאוד בלתי יציב בעולם, ואני האחרון שיהיה מעוניין להוסיף עוד לחוסר היציבות באזור".

דבריו של ביידן עשויים לאותת על מחלוקת בין ירושלים לוושינגטון על דרך הטיפול הרצויה בטהרן. בעוד שממשל אובמה הבהיר כי הוא יעדיף דיפלומטיה על פני צעדים צבאיים, נתניהו אמר מספר פעמים כי הוא רואה באירן את "האיום האסטרטגי" הגדול ביותר על ישראל. נתניהו גם הבהיר כי "כל האופציות מונחות על השולחן". נתניהו הדגיש כי "חלון הזמן של ישראל לטפל בסוגייה האירנית מסתכם במספר חודשים ולא במספר שנים".

בתוך כך, ארצות הברית הטילה אמש סנקציות על חברת מתכות סינית ועל שש חברות אירניות בשל חשד שאלו תיאמו ביניהן העברת חומרים וציוד לצורך בניית טילים ולייצור טכנולוגיה גרעינית לאירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully