וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיגוע בבת עין - תוצאה של מדיניות ברק"

2.4.2009 / 13:10

המערכת הפוליטית מיהרה להגיב לפיגוע. ח"כ אלדד האשים את ברק בכך שהורה לפתוח מחסומים. ח"כ חנין: "רק הידברות תמנע פיגועים"

במערכת הפוליטית הגיבו לפיגוע שבוצע היום (חמישי) ביישוב בת עין, בו נהרג ילד בן 7 ונער בן 13 נפצע קל. חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי "הפיגוע הרצחני בבת עין הוא תוצאה של מדיניות שר הביטחון ביהודה ושומרון. בחודשים האחרונים היינו עדים להסרת מחסומים סיטונאית, ומצד שני לפגיעה בכיתות הכוננות. אני קורא לראש הממשלה החדש להסביר לשר הביטחון הישן שלממשלה החדשה יש מדיניות חדשה ביחס לטרור, וכי בכוונתה לחזק את היישובים ביהודה ושומרון".

ראש מועצת יש"ע דני דיין הגיב גם הוא לפיגוע: "התרענו פעם אחר פעם שהמדיניות של הקלות לפלסטינים והסרת מחסומים תעלה בדם של יהודים ולצערי היום קיבלנו לכך הוכחה נוספת. הממשלה היוצאת כפתה על צה"ל מדיניות של הקלות ביטחוניות והסרת מחסומים, מה שגורם לכך שצה"ל מאבד שליטה ויכולת ההימלטות של המחבלים גדלה. האם לא השכילו להבין שהסרת מחסומים עולה לנו בחיים של יהודים?".

במערכת הביטחון דחו את טענות המתיישבים באזור יהודה ושומרון, לפיהן הסרת מחסומים יצרה תנאים שאפשרו את ביצוע הפיגוע. גורמים במערכת הביטחון הצביעו על כך שסביב היישוב אין גדר, דבר שהקל מאוד על חדירת המחבל ליישוב.

"אין לממשלה שום ימי חסד"

"הפיגוע מוכיח כי אין לממשלה זו שום ימי חסד וחייבים מהרגע הראשון לטפל באגרוף ברזל בכל ארגוני הטרור" – כך אמר היום (חמישי) יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב. הוא הוסיף כי "הביטחון האישי של התושבים, בין אם בגבולות הקו הירוק או מחוצה לו, צריך להיות בראש סדר העדיפויות של הממשלה וחייבים להוכיח כי מעתה יש כללי משחק חדשים. המחבלים היום יותר מתמיד ינסו לפגוע ברוחנו ובעמידתנו, אבל אל דאגה - ממשלת ישראל תדע להגיע אל המחבל ולשולחיו ותעצור כל מי שמבקש לעסוק בטרור מול מדינת ישראל".

ואילו יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין, אמר כי "מי ששולח מחבל עם גרזן ביד להרוג ילדים חפים מפשע - שלא יעז אחר כך להטיף לנו מוסר בשם הצדק והשלום. ארגוני הטרור הפלסטינים שוב חושפים את פרצופם האמיתי בפני העולם כולו. ליבנו עם מתיישבי גוש עציון בשעה קשה זו וכל רוצח בדם קר כדאי שידע שפיגועים רק יביאו לחיזוק ההתיישבות היהודית באזור זה".

לדברי ח"כ ישראל חסון (קדימה), "עלינו לעשות הכל כדי שהרוצח השפל שבחר ליטול את חייהם של ילדים חסרי ישע בדרך פרימיטיבית וברברית ייתפס במהרה ויובא לדין. קשה לי להאמין שחיה כזו תשוחרר בעסקה להחלפת שבויים בעתיד".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר בתגובה לוואלה! חדשות: "אני מביע זעזוע מהפיגוע. צריך להבין שאם לא נחליט ברצינות ללכת לדרך של שלום והידברות, אני חושש שהעתיד הקרוב יוביל אותנו להתדרדרות קשה יותר ויותר. רק דרך של הידברות והסדר יכולה לעצור את מעגל השנאה והאלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully