וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הצלחת הוועידה תכריע האם המשבר תם"

1.4.2009 / 13:17

בנאומו לאחר פגישה עם ראש ממשלת בריטניה אמר הנשיא האמריקאי: "בל נטעה - זהו המשבר החמור ביותר מאז מלחמת העולם השניה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הנשיא ברק אובמה הביע היום ביטחון ביכולת של 20 המעצמות הכלכליות להביא לפתרון המשבר הכלכלי במאמץ משותף. במסיבת עיתונאים משותפת שכינס עם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון בתום פגישתם אמר אובמה: "אני יודע שמדינות ה-G20 לא יסכימו ביניהן בכל הנושאים... אך ההבדלים הגדולים עליהם מדווח בין העמדות הם מוגזמים - ברור ומקובל על כולם שעל הממשלות לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת להתמודד עם המשבר ושעלינו לעודד צמיחה. על כך אין ויכוח", והוסיף: "יש רצון עז לייצר דרמה וקונפליקטים אל המאורע הזה של הוועידה".

הדברים נאמרו על רקע הכרזתן של גרמניה וצרפת כי לא יקבלו את ההצעה האמריקאית לחבילת חילוץ בשווי 787 מיליארד דולר - כל עוד זו לא תגובל ברגולציות פיננסיות מחמירות. צרפת אף איימה לעזוב את הוועידה על רקע דרישתה זו.

הנשיא האמריקאי הצהיר היום בתגובה כי ארה"ב אינה "מקובעת" בעמדותיה וכי הגיע לשמוע ולא רק להשמיע את עמדת הממשל בוושינגטון - "עם זאת", הבהיר אובמה, "אסור לנו להתחמק את ההזדמנות להוביל ולהתמודד עם משבר שאינו יודע גבולות".

בהתייחסו לדברים אמר עוד אובמה: "אל לנו לטעות - המשבר הכלכלי מולו אנו ניצבים הוא החמור ביותר מאז מלחמת העולם השניה... היכולת לשתף פעולה והדיונים בועידה הם שיכריעו האם המשבר עדיין מתגלגל באיטיות או שאנו בתחילתו של תהליך ההתאוששות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully