וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיל האוויר תקף בסודן שלוש פעמים

לפי רשת הטלוויזיה ABC, פרט לשתי התקיפות בהן השמידו מטוסי החיל 17 משאיות נשק וספינה, ביצעה ישראל תקיפה נוספת במדינה האפריקאית

חיל האוויר תקף בסודן שלוש פעמים ולא פעמיים, כפי שדווח עד כה. המטרה: למנוע הגעת משלוחי נשק אירניים לרצועת עזה. כך דיווחה היום (שבת) רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC. הדיווח אינו מפרט את יעדי התקיפה הנוספת.

מוקדם יותר השבוע דיווחה רשת CBS, כי חיל האוויר תקף בינואר שיירת משאיות נשק בסודן שהיתה מיועדת לארגון חמאס בעזה. לפי הדיווח, בתקיפה הושמדו 17 משאיות נשק, ו-39 אנשים נהרגו. כתב הרשת דיוויד מרטין טען, כי למודיעין הישראלי נודע כי הנשק היה בדרכו למצרים, משם היה אמור לעבור דרך חצי האי סיני ולהגיע לתוך הרצועה.

השר הסודני לענייני תחבורה, מברוק סלים, אישר את דבר התקיפה וסיפר כי חיל האוויר ביצע תקיפה נוספת. עבד אל רחמן אל זומא, חבר מפלגת השלטון בסודן, אמר כי היעד לתקיפה השנייה היה ספינת נשק. "הספינה הזו הושמדה כליל ונעלמה לחלוטין", סיפר לערוץ אל ג'זירה.

בתוך כך, אחת ממפלגות השלטון בסודן הודיעה כי היא תבקש מהאו"ם לחקור את התקיפות האוויריות שלטענתן ביצעה ישראל בשטח סודן בחודש ינואר. דובר של מפלגת "השחורים החופשיים" אמר לעיתון "א-שארק אל אווסט" כי בניגוד לפרסומים נהרגו בתקיפות אזרחים חפים מפשע.

דובר משרד החוץ הסודני אמר אתמול כי ארצו סבורה שישראל היא שעמדה מאחורי התקיפות אוויריות על שיירות מבריחים בינואר בהן נהרגו כ-40 בני אדם. לדבריו, סודן מנהלת חקירה בעניין ואוספת עדויות בזירת ההתקפות, ולא תגיב להתקפות עד לסיום החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully