וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסודן קוראים לאו"ם לחקור תקיפת חיל האוויר

אחת ממפלגות השלטון הודיעה כי תבקש לקיים חקירה בינלאומית על תקיפת שיירת הנשק בשטחה. לטענתם בתקיפה נהרגו אזרחים חפים מפשע

אחת ממפלגות השלטון בסודן הודיעה כי היא תבקש מהאו"ם לחקור את התקיפות האוויריות שלטענתן ביצעה ישראל בשטח סודן בחודש ינואר. דובר של מפלגת "השחורים החופשיים" אמר לעיתון "א-שארק אל אווסט" כי בניגוד לפרסומים נהרגו בתקיפות אזרחים חפים מפשע. לדבריו היו שלוש תקיפות ולא שתיים כפי שפורסם בעבר, ובתקיפה השלישית הושמדו ארבע סירות דייג.

דובר משרד החוץ הסודני אמר אתמול כי ארצו סבורה שישראל היא שעמדה מאחורי התקיפות אוויריות על שיירות מבריחים בינואר בהן נהרגו כ-40 בני אדם. לדבריו, סודן מנהלת חקירה בעניין ואוספת עדויות בזירת ההתקפות, ולא תגיב להתקפות עד לסיום החקירה.

"בהתחלה חשבנו שהאמריקאים עשו את זה", הסביר הדובר עלי אל-סדיג, "יצרנו עמם קשר והם הכחישו באופן מוחלט שהיו מעורבים. אנחנו עדיין מנסים לאמת את זה. הכי סביר שישראל היתה מעורבת". אל-סדיג הוסיף כי ככל הנראה, השיירות הבריחו סחורות, ולא כלי נשק".

בתוך כך מסרו מקורות ביטחוניים ישראליים לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי המוסד הצליח לתקוף בהצלחה את שיירות הנשק שהועברו מאירן דרך סודן הודות למידע מודיעיני מדויק שקיבל מגורמים "בכירים", ולולא מידע זה, לא היו התקיפות מצליחות. עוד ציינו כי המוסד עקב אחר המשאיות בדרכם מאירן, דרך המפרץ הפרסי ותימן והוחלט לתקוף אותן בסודן "כדי לא לעורר ביקורת בעולם".

המקורות סיפרו עוד כי המידע כלל פרטים אודות כלי הנשק שהועבר, וכי הובן מתוכו כי הוא מיועד לחמאס. לדבריהם, במשאיות הועברו טילי פאג'ר לטווח של 70 ק"מ שהיו אמורים להיות מוברחים לרצועה דרך המנהרות ברפיח כמו גם טילים נגד טנקים שבמלחמת לבנון השנייה הועברו גם לחיזבאללה על ידי אירן. לטענת המקורות, הועברו גם טילים שמסוגלים להגיע עד תל אביב וסביבתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully