וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס: "אם ניכנס לממשלה זה יהיה סופנו"

22.3.2009 / 4:39

המלחמות הפנימיות בעבודה ממשיכות לקראת ההחלטה על כניסה לממשלה. סעיפי ההסכם עם ש"ס ויהדות התורה סגורים ברובם

המגעים הקואליציוניים יימשכו היום (ראשון), על רקע המתיחות במפלגת העבודה סביב השאלה האם להיכנס לממשלת הימין או להישאר באופוזיציה, לראשונה מזה שנים רבות. בשעה 10:30 צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, בראשות ח"כ גדעון סער, ייפגש עם צוות המשא ומתן של ש"ס בכפר המכביה. בסביבות השעה 16:00, יגיעו נציגי יהדות התורה לפגישה עם צוות הליכוד.

סעיפי ההסכם עם המפלגות החרדיות, סגורים וחתומים ברובם. ש"ס אמורה לקבל ארבעה תיקים, ביניהם משרדי הפנים, בינוי ושיכון ודתות. יהדות התורה תקבל את ראשות וועדת הכספים ומשרד נוסף, שבשעה זו טרם ברור מהו. במידה שמפלגת העבודה תחליט ביום שלישי בערב להצטרף לממשלה, יחולו שינויים בכמות ובאופי התיקים של ישראל ביתנו ושל ש"ס.

הנושא שנותר שנוי במחלוקת הוא התקציב לישיבות ולכוללים החרדים. החרדים דורשים להעניק מלגה של כאלף שקלים לאברך ותקציבים לישיבות הגבוהות. השבוע, הבהירו במפלגות החרדיות כי לא מדובר בתוספת שלא מגיעה, אלא בעדכון מלגות להתאמתן למצב במשק. לטענתם, המלגות לאברכים לא עודכנו כבר שנים. הליכוד עדיין לא מוכן לשלם את כל המחיר. בימים האחרונים העריכו במערכת הפוליטית כי דרישות הסיעות החרדיות מגיעות לכמיליארד שקלים. ייתכן כי כבר היום ייחתם ההסכם בין ש"ס ליהדות התורה.

האיחוד הלאומי דרוך

באיחוד הלאומי נדרכו לקראת סוף השבוע בעקבות המגעים המתקדמים עם מפלגת העבודה. יו"ר המפלגה, ח"כ יעקב כץ, הזכיר לנתניהו בישיבת הסיעה ביום חמישי את הבטחותיו לסיעות שהמליצו לנשיא להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה.

כץ גם הבהיר כי בניגוד לשמועות, סיעתו מנהלת את המגעים הקואליציוניים ההגונים ביותר עבור הליכוד. "אנחנו לא עושים שרירים לליכוד", הוא אמר. "אנחנו מנהלים את המגעים בצורה הגונה ואידיאליסטית יותר מיתר הסיעות". ההערכה היא שבמידה שהעבודה תצטרף לממשלה, האיחוד הלאומי יישאר בחוץ, ולכן לא צפויה חתימה עם סיעה זו עד לאחר וועידת העבודה.

בבית היהודי הגיעו להסכמה כי יו"ר המפלגה, ח"כ דניאל הרשקוביץ, לא יתפטר מהכנסת גם אם הוא ימונה לשר, אלא אם יחוקק החוק הנורווגי שמאפשר לשר שהתפטר מתפקידו לשוב לכנסת במידה שסיעתו פורשת מהממשלה. כעת, הדרך לחתימה על הסכם קואליציוני עם הליכוד קרובה מתמיד, גם במידה שהעבודה תחליט להצטרף לממשלה.

העבודה: להיות או לחדול

בתוך כך, במפלגת העבודה נמשכות המלחמות הפנימיות בשאלת הצטרפותה לקואליציה. נכון לעכשיו שבעה מחברי הסיעה מתנגדים לכניסה לממשלה. המתנגדים הנחרצים הם אופיר פינס, איתן כבל, שלי יחימוביץ', עמיר פרץ ויולי תמיר. גם אבישי ברוורמן ודניאל בן סימון מתנגדים לכניסה לממשלה, אלא שההערכה היא שהם יצטרפו להחלטות הוועידה. אם יוחלט להיכנס לממשלה, ככל הנראה הם לא יתנהגו כאופוזיציונרים.

אהוד ברק, מתן וילנאי, בנימין בן אליעזר ושלום שמחון תומכים בכניסה לממשלה. רשמית, יצחק הרצוג ואורית נוקד מתנגדים לכניסה לממשלה. עם זאת, ההערכה היא שבסופו של דבר הם יישרו קו עם ברק ויביעו תמיכה מסויגת מכניסה לממשלה.

המתנגדים לכניסה לממשלה החריפו בימים האחרונים את התבטאויותיהם נגד כניסה לממשלה, עד לאמירות שזה יהיה סופה של המפלגה. "אם מפלגת העבודה תיכנס לממשלת נתניהו זה יהיה סופה, וקדימה תהיה האלטרנטיבה היחידה", אמר ח"כ אופיר פינס בסמינר צעירים של המשמרת הצעירה במפלגת העבודה אמש. "זהו קרב של להיות או לחדול. ביום שלישי נלחם על כבוד המפלגה עבור מייסדיה ועבוד הדור הצעיר".

שני המחנות בסיעת העבודה עושים הכל כדי שהוועידה תחליט על פי רצונם. גורמים במפלגת העבודה העריכו בשיחה עם וואלה! חדשות, כי לכל צד ישנם 400 חברים, והמאבק הוא על ה- 600 שנותרו. השאלה הגדולה תהיה כיצד ינהג ברק אם יפסיד ואיך ינהגו חברי הסיעה המתנגדים לכניסה לממשלה, במידה שהוועידה תחליט על הצטרפות לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully