וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 מדינות סיכמו: נפעל למניעת הברחות לעזה

14.3.2009 / 0:38

נציגי ארה"ב, קנדה ועוד 7 מדינות אירופיות נועדו בלונדון והחליטו לשתף פעולה כדי לסכל הברחות נשק. עם זאת, כלי השיט שלהן לא יעשו שימוש בכוח

ארצות הברית, קנדה ועוד שבע מדינות באירופה החליטו אמש (שישי) לשתף פעולה כדי לסכל הברחת נשק לרצועת עזה. נציגי המדינות, שנועדו בלונדון, סיכמו להחליף ביניהן מידע כדי לעצור, בין השאר, משלוחי נשק בדרך הים.

עם זאת, דיפלומט בריטי בכיר הבהיר כי תשע המדינות יפעלו במגבלות החוק הבינלאומי. כך, למשל, ספינות מלחמה שלהן יוכלו לעשות חיפוש בכלי שיט חשודים ולתפוס משלוחי נשק, אך לא יוכלו להשתמש בכוח. המדינות האירופיות השותפות ליוזמה הן בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, הולנד, דנמרק ונורבגיה.

בתוך כך, סגן ראש השב"כ לשעבר האשים השבוע את מצרים באוזלת יד בטיפול בהברחות הנשק דרך המנהרות בציר פילדלפי, והזהיר כי הדבר יוביל לחידוש הלחימה עם החמאס ברצועת עזה. י', שפירסם מאמר בנושא במכון מחקר בו הוא שוהה, התריע על כך שמצרים וישראל לא הגיעו להבנות לגבי הטיפול בהברחות, וציין שקהיר אף חזרה בה מכוונתה לשלוח נציגים לישראל כדי לדון בנושא.

"התעקשות החמאס להמשיך בהברחות הנשק כמעט מבטיחה את חידוש הלחימה בעזה", הוא כתב. "מצרים לא רוצה להכיר בחומרת הבעיה". בהמשך הוא טען שמצרים מסתפקת בחשיפה של פתחי מנהרות ובתפיסתם של משלוחי נשק בסיני, אך לא הורסת את המנהרות כדי שייצאו מכלל שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully