וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשמים בפיגוע התאומים: "זהו אות כבוד"

טלי גולדשטין

10.3.2009 / 12:38

במסמך חדש שהגישו הנאשמים בתכנון פיגועי הטרור של ה-11 בספטמבר, נכתב כי הם גאים על מעשיהם. "זו היתה תשורה לאלוהים"

חמשת העצירים בכלא גואנטנמו, המואשמים בתכנון פיגוע הטרור ב-11 בספטמבר 2001, הגישו מסמך בו הם מביעים את גאוותם על הישגיהם ונוטלים אחריות למותם של כ-3,000 בני אדם, כך דיווח אתמול (שני) ה"ניו יורק טיימס".

במסמך, שככל הנראה יתפרסם לציבור עוד היום, מתוארים חמשת האנשים כ"מועצת השורא של ה-11 בספטמבר", ונכתב בו כי הפיגועים היו תשורה לאלוהים. "בעבורנו, אלו אינם אישומים. הם אות של כבוד שאנו נושאים בגאווה".

המסמך נקרא "התגובה האיסלמית לתשעת האישומים של ממשלת ארה"ב". הוא הוגש בשם חמשת העצירים, בהם חאלד שייח' מוחמד, המכנה עצמו המוח מאחורי מתקפת הטרור.

חלק מהעצירים אמרו בעבר כי תכננו את מתקפת הטרור בגלל שרצו להיות קדושים מעונים. הסיבה למסמך החדש, שהגיע לידי בית המשפט הצבאי ב-5 במרץ, אינה ברורה מאחר שאין בו שום דרישה לאיזושהי פעולה משפטית.

המשפט נפתח

ביוני 2008, נפתח משפטם של חמשת הנאשמים בפיגועים . חאלד שייח' מוחמד, הנחשב למספר שלוש בארגון אל קאעדה וכמתכנן הפיגוע במגדלי התאומים, הודה במעורבות בפיגוע בניו יורק ובמעורבות ביותר מ-30 התקפות טרור ברחבי העולם. הנאשמים הנוספים הם רמזי בינלאשיבה, אזרח סעודי שהיה אמור לחטוף מטוס נוסף במתקפת הטרור, מוסטפה אחמד א-הוסאווי, אזרח סעודי שעזר במימון המתקפה, עלי באן אל-עזיז, עוזרו של מוחמד, וווליד בן עטאש, אזרח תימן שהודה בתכנון הפיגוע בספינת הצי האמריקאית בתימן בשנת 2000, בה נהרגו 17 מלחים.

האישומים נגדם כוללים רצח של 2,973 בני אדם, ותכנון 169 אירועי טרור שקדמו לפגיעה במגדלי התאומים. החמישה הם חלק מ-19 אסירים שעתידים להופיע מול בית המשפט הצבאי, והוכרזו כ"לוחמי האויב". הגדרה זו, שוללת מהם את הזכויות המשפטיות הרגילות הניתנות לעצירים אחרים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה החליט לסגור את מתקן הענישה הידוע לשמצה גואנטנמו, בו כלואים חשודים בפעילות טרור. בראיון מחודש פברואר של סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני, אמר הלה כי "תכניתו של הנשיא אובמה, לסגור את מתקן הכליאה בגואנטנמו תעודד טרוריסטים לתכנן התקפת טרור בתחומי ארה"ב בהיקף ובממדים של ה-11 בספטמבר 2001".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully