וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לעבור את פורים בלי להגיע למיון?

נעמה טלמור

3.3.2009 / 17:57

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות, מדי שנה נפגעים ילדים בחג הפורים כתוצאה משימוש בחומרי נפץ מאולתרים פי 3.5 מבימים רגילים

מדי שנה נפגעים בחג הפורים ילדים ובני נוער רבים כתוצאה משימוש בחזיזים, בזיקוקים, בנפצים, בקפצונים ובשאר חומרי נפץ מאולתרים. מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה, כי בחג הפורים נרשמת עלייה של פי 3.5 בפניות למיון בעקבות כוויות בהשוואה לשאר ימות השנה. ממאגר נתוני "בטרם" המתעד את הפגיעות, עולה כי הפגיעה השכיחה היא כווייה בידיים, בפנים, בצוואר או בירכיים. "תרחיש הפגיעה השכיח הוא התפוצצות הקפצונים או החזיזים בכיס המכנסיים כתוצאה ממגע כף היד וחיכוכם", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"ל הארגון. "גם הפיקות הרגילות, הנראות לנו תמימות יחסית, הן חומר נפץ שעלול לסכן חיים".

בארגון "בטרם" מסבירים כי אין להשתמש בכלי ירייה או אקדחים הדומים לכלי נשק אמיתי. כמו כן ישנו איסור להשתמש בכל סוגי הזיקוקים, החזיזים, הטילים כדורי נפץ ואבקות שריפה. אין לאחסן קפצונים בכיס המכנסיים, אלא באריזתם המקורית או בתיק. הצעצועים המותרים לשימוש הם: קני נשיפה, קפצונים/פיקות לאקדחים (מנייר או מפלסטיק), חזיזי 'שום' המוטחים בקרקע. "כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל”, מסבירים בארגון. “מוצר שנרכש אצל סוחר בדוכן ברחוב שאינו מוכר, מסוכן ואין להשתמש בו”.

עוד נמסר כי "יש לרכוש תחפושת המאושרת על ידי מכון התקנים ומסומנת כחוק. בתווית הצמודה לתחפושת מופיעים פרטי היצרן והיבואן וקיימות הוראות אזהרה בעברית באופן ברור בזו הלשון: 'נבדק בהתאם לתקן הישראלי 562. הרחק מאש. כביסה מבטלת חסינות אש'.

כמו כן יש להעדיף תחפושת קצרה וצמודה על תחפושות בעלות שרוולים נפוחים וחצאיות רחבות שוליים, העלולות להתלקח בבואן במגע עם מקור אש. בהכנת תחפושות ביתיות לא משתמשים בחומרים דליקים כמו צמר גפן, נוצות ולא משתמשים בשרוכים ובחוטים ארוכים העלולים להיכרך סביב הצוואר”. בנוסף, מומלץ שלא להשתמש במסכות לפני גיל שמונה וברכישת מסיכה – יש להימנע ממסיכה בעלת שרוכים וחוטים העלולים להיכרך על צוואר הילד. יש לוודא כי פתחי העיניים שבמסכה רחבים דיים, כך ששדה הראיה לא יוגבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully