וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי הצבת טילים באירופה תמורת עצירת אירן"

3.3.2009 / 8:05

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הציע לעמיתו הרוסי לבטל את פרישת מערכת ההגנה מפני טילים במזרח אירופה, אם רוסיה תסייע לעצור את תוכנית הגרעין האירנית

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הציע לוותר על פרישת מערכת חדשה להגנה מפני טילים במזרח אירופה אם רוסיה תעזור למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, כך דווח אמש (שני) ב"ניו יורק טיימס".

אובמה הציע את העסקה במכתב שכתב לנשיא רוסיה דמיטרי מדוודב בחודש שעבר ושנמסר לנשיא הרוסי באופן אישי על ידי פקידי ממשל בכירים, כך דיווח העיתון מפי מקורות שביקשו להישאר בעילום שם.

גורם רשמי בכיר בממשל האמריקאי אישר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי אובמה אכן כתב מכתב בנושא ושלח אותו למקבילו הרוסי. "המכתב נגע במגוון נושאים, כולל הגנה מפני טילים והאופן שבו היא קשורה לאיום האירני", הוסיף הגורם.

רוסיה מתנגדת בתקיפות להצבתה של מערכת אמריקאית להגנה מפני טילים בפולין ובצ'כיה. הצבת המערכת הוצעה בתקופת ממשלו של הנשיא הקודם, ג'ורג' בוש. לפי הדיווח בעיתון, מוסקבה טרם השיבה להצעתו של אובמה.

"לאתחל מחדש" את היחסים

בתוך כך, מזכירת המדינה הילרי קלינטון אמורה להיפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ביום שישי הקרוב בז'נבה. וויליאם ברנס, מנהלו הפוליטי של משרד החוץ האמריקאי והשגריר לשעבר ברוסיה, נסע למוסקבה בחודש שעבר על מנת להכין את הפגישה ולהעלות רעיונות לשיפור הקשרים בין שתי המדינות.

ברנס רמז לפשרות בעניין ההגנה מפני טילים, באומרו לגורמים רשמיים ברוסיה שממשל אובמה יהיה מוכן להאט את תוכנית ההגנה מפני בטילים במזרח אירופה אם רוסיה תסכים לעזור במאמץ העולמי לעצור את התוכנית האירנית לפיתוח נשק גרעיני.

סגן הנשיא ג'ו ביידן אותת בעבר כי הממשל החדש בוושינגטון מעוניין לשנות את אופי הקשרים עם רוסיה. בוועידה בנושאי ביטחון שהתקיימה בגרמניה אמר ביידן כי הגיע הזמן ללחוץ על כפתור ה"אתחול מחדש" עם מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully