וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה - השימפנזה של התקשורת

טלי גולדשטין

19.2.2009 / 12:49

ה"ניו יורק פוסט" פרסם קריקטורה המציגה שימפנזה ומתחתיה כיתוב המרמז לאובמה. פעיל זכויות האדם: "על העיתון להתנצל"

חשבתם שבחירתו של ברק אובמה לנשיא ארצות הברית סימלה את תום הגזענות במדינה בה פרח הסחר בעבדים שחורים ואת תחילתו של עידן חדש בתחום זכויות האדם? כנראה הייתם תמימים מדי. הקריקטורה היומית בעיתון "ניו יורק פוסט" אתמול (שלישי) מוכיחה כי האמריקאים לא התגברו עדיין על הגזענות הטבועה בהם נגד הקהילה השחורה.

בקריקטורה המדוברת, שעוררה סערה רבתי, נראים שני שוטרים יורים בשימפנזה – אזכור לפרשה המככבת בכותרות על שימפנזה מחמד שתקף ידידה של בעליו – אך הכיתוב המצורף הוא שעושה את כל ההבדל. בחלק העליון של הקריקטורה נכתב: "עתה הם ייאלצו למצוא מישהו אחר שיגבש את תוכנית התמריצים הבאה", אזכור לנשיא אובמה, שחתם ביום שני על תוכנית החילוץ הכלכלית בשווי 787 מיליארד דולר. הבחירה בשימפנזה עוררה מיד האשמות חריפות כי ה"יו יורק פוסט" הוא גזעני ומפרסם הכפשות גזעניות על ידי ההשוואה של הנשיא אובמה לקוף.

הכומר ופעיל זכויות האדם אל שרפטון פרסם היום הצהרה בה קרא לקריקטורה "מטרידה לכל הפחות לאור ההתקפות הגזעניות במהלך ההיסטוריה המשוות אפרו-אמריקאים לקופים". עוד הוסיף: "תוכנית התמריצים היתה הניצחון החקיקתי הראשון של הנשיא ברק אובמה והיא הפכה לסימן ההיכר שלו. לא קשה לתהות: האם העיתון מרמז שקוף גיבש את החוק? הפוסט צריך להתנצל ולהבהיר את הנקודה שניסה להעלות ולנזוף בקריקטוריסט".

דיוויד פטרסון, השחור הראשון המכהן כמושל מדינת ניו יורק, אמר בראיון טלוויזיוני ש"חשוב מאד שהניו יורק פוסט יסביר מה היתה כוונת הקריקטורה". העורך הראשי של העיתון, קול אלן, ציין בתגובה כי חיבתו של אל שרפטון לאור הזרקורים היא העומדת פה בבחינה. "הקריקטורה היא פארודיה על החדשות של ירי השימפנזה בקונטיקט. בנוסף, היא שמה ללעג את מאמצי וושינגטון להחיות את הכלכלה. אל שרפטון הוא נצלן ורודף פרסום".

קריקטוריסט הפוסט, שון דלונס, הואשם בעבר בגזענות. כותב הבלוגים גוקר כינה אותו "הפיקאסו של הדעות הקדומות". הביקורת נגד הקריקטוריסט התמקדה בדרך בה צייר דמויות של הומואים והרמיזה כי הומוסקסואליות היא אקט חייתי. הפוסט תמך בברק אובמה על פני הילרי קלינטון בפריימריז הדמוקרטיים, אך בג'ון מקיין הרפובליקני בבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully