וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המעברים לא ייפתחו לפני שחרור שליט"

פנחס וולף וניר יהב

15.2.2009 / 20:56

רה"מ אולמרט נשא דברים בוועידת הנשיאים ואמר כי "קודם שליט יחזור הביתה ורק אז נפתח את המעברים". חמאס: "הרגיעה בעזה תוכרז כבר הלילה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: רן צימט)

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר אמש (ראשון) כי "לא נאפשר את פתיחת המעברים לרצועת עזה לפני ששליט יהיה בבית". אולמרט אמר את הדברים בפתיחת ועידת הנשיאים בירושלים. מוקדם יותר נודע כי פורום השלישייה, שבראשו עומד אולמרט, עתיד לגבש הצעת החלטה בנוגע לשחרור שליט ולהביא אותה לאישור הקבינט שיתכן ויתכנס עוד השבוע.

"אני מבטיח לכם שאני לא אביא שום הצעה לקבינט אלא הצעה להחזיר את גלעד שליט לישראל. אנחנו לא רוצים אף אחד בעזה שיהיה רעב או שיסבול, אבל לא נאפשר את חיזוק חמאס או את פתיחת המעברים לפני ששליט יהיה בביתו. אולמרט הבהיר את תביעות ישראל: "דבר ראשון, שליט. דבר שני, הפסקת ההברחות ממצרים לעזה ודבר שלישי הפסקת אש מוחלטת ואי פעילות עוינת מהרצועה".

לאחר ישיבת הממשלה אתמול, החליט הפורום, הכולל גם את שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק, לגבש את ההצעה שתכלול סוגיות נוספות העומדות מול מצרים, ובכללן עניין מעברי הגבול והברחות הנשק.

עם זאת, מקורות בחמאס מסרו לאתר המזוהה עם הארגון כי הם צופים שהלילה יוכרז על תחילת הרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה.

"על ישראל להיענות לתנאי חמאס"

מוקדם יותר מסרה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי אינה מסכימה לעסקת חילופי שבויים שלא כוללת שחרור של אסירים פלסטינים בכירים מבתי הכלא בישראל, ביניהם מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, ובכירי חמאס עבדאללה ברגותי, עבאס א-סייד ואיברהים חאמד. דובר הזרוע אבו עוביידה, פרסם הודעה בה מסר כי "אם ישראל מעוניינת לגבש את עסקת שליט, עליה להיענות לתנאים של חמאס ולשחרר את כל האסירים".

בימים האחרונים הודיעו גורמים בחמאס כי הצדדים צפויים להכריז על תחילת הרגיעה ברצועה היום, יום ראשון. זאת, לאחר שהושגה פריצת דרך במגעים לגיבושה. בכירי חמאס אמרו כי הסכם הרגיעה גובש למעשה, וכי הצדדים רק ממתינים להכרזה עליו. דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי אמר היום כי קיימים מספר מכשולים המונעים גיבוש הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס. נציג חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, אמר אתמול כי "ברגע האחרון ישראל דרשה להכניס את שליט להסכם הרגיעה ובכך היא מכשילה את המגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully