וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון הודה: "קיבלתי כספים והסתרתי"

עדי שמחוביץ

15.2.2009 / 12:34

שר האוצר לשעבר, המואשם בגניבת 2.5 מיליון שקל, הודה בקבלת כספים, אך טען ש"הכספים חוקיים, רק דרך קבלתם קלוקלת"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נמשכת זה היום השלישי עדותו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, במשפט המתנהל נגדו כבר ארבעה חודשים. עו"ד אליהו שוורץ מפרקליטות מחוז תל אביב לא עושה להירשזון את החקירה קלה, והוא מתעקש להשתמש במילה "גנב" בכל הזדמנות. גניבה אולי עוד לא הוכחה בחקירה, אבל שקרים והסתרות של הירשזון בענייני כספים נחשפו היום.

בהצהרה שנתן הירשזון למבקר המדינה ב-2005, עת כיהן כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת, מסתיר הירשזון את קבלת הכספים מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל). בבית המשפט הוא מודה שניסה להסתיר מוועדת האתיקה של הכנסת את קבלת הכסף: "לא היו מבינים את זה נכון", אמר הירשזון, בהתייחסו לעובדה כי כח"כ לא היה רשאי לקבל משכורת מההסתדרות.

"את הקלות והטבעיות בה אתה משקר אני יכול להראות דרך הדברים שאמרת למבקר המדינה", אמר עו"ד שוורץ, והירשזון הודה: "ניסיתי להסתיר. ב-2006 לא קיבלתי כספים, ב2004-2005 קיבלתי והסתרתי". וכששוורץ המשיך ללחוץ, השופטת ברכה אופיר תום סיכמה: "השנתיים האלה הן רצף של שקרים והסתרות".

שוורץ המשיך את החקירה ועימת את הירשזון עם הדברים שאמר בחקירותיו במשטרה. הוא הציג בפני בית המשפט את העימות שנעשה במשטרה בין הירשזון לבין יצחק רוסו, מי שהיה מנכ"ל הע"ל. כשרוסו מספר על ההסדרים הכספיים אמר הירשזון: "מעולם לא היה לי הסדר פיצויים, לא קיבלתי מזומנים בהסדר כזה ולא בהסדר אחר. אני לא יודע מאיפה המנכ"ל מוצץ את הדברים האלה", ובבית המשפט הירשזון חוזר ומודה: "את נושא הכספים ניסיתי להסתיר במשטרה, חששתי. כגודל החרדה גודל ההסתרה".

לא רק שקרים והסתרות עלו בחקירה. הירשזון גם הסתבך בעדותו כשעלה נושא רישום הכספים במזומן שקיבל. הירשזון המשיך להתעקש כי מדובר בעניין טכני בלבד, ובגלל זה לא הובא רישום הכספים לאישור דירקטוריון הע"ל. השופטת לחצה: "בכל מוסד פרימיטיבי עניינים שקשורים לפרישה של עובד מחייבים תיעוד. אנחנו רואים תמונה מעורפלת שאיש לא מתעד, לא ממסמך את זה. אם היית רואה את זה במוסד אחד מה היית אומר?" על זה הירשזון ענה: "המקרה שלי הוא באמת מקרה מיוחד".

"כל אגורה מגיעה לי"

הירשזון מואשם בעבירות של גניבה, מרמה והפרת אמונים בזמן היותו יו"ר הע"ל. הוא מסרב לדון בהסדר טיעון וטוען לחפותו. לטענתו, הכספים שלכאורה גנב, בסך 2.5 מיליון שקל התקבלו במזומן כדי "להימנע מלזות שפתיים וטענות שווא לעבירה אתית".

הירשזון הסביר את השתלשלות העניינים בפרשה וטען כי ביקש מראש אגף הכספים של הע"ל, עובדיה כהן והמנכ"ל יצחק רוסו להפסיק לקבל משכורת מהע"ל מכיוון שהחוק אוסר על חבר כנסת לקבל שכר עבור עבודה בתפקיד נוסף. לדבריו, הוא ביקש לא לקבל חבילת פרישה מכיוון שרצה לשמור על אפשרות לחזור בעתיד להע"ל. הירשזון המשיך ואמר כי בהמשך סיכם חשב הע"ל גדעון בן צור, על קבלת סכום כסף חודשי על חשבון סכום הפרישה הסופי שהגיע לו. לדבריו, הסכומים התקבלו במזומן על מנת שלא ייראה הדבר בכנסת כאילו הוא מקבל משכורת מהע"ל.

"אני מתייסר כל דקה ושואל את עצמי למה קיבלתי את הכסף הזה במזומן", אמר הירשזון בעדותו הראשונה. "אני אנסה להסביר לבית המשפט שכל אגורה מגיעה לי, אבל הדרך קלוקלת ואני לא יכול להסביר את הדרך. זה עיוורון, קהות חושים. אני בוש ונכלם בדרך בה קיבלתי את הכסף. אני לא יכול לסלוח לעצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully