וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאתמי הודיע: "אתמודד על נשיאות אירן"

טלי גולדשטין וניר יהב

8.2.2009 / 17:45

נשיא אירן לשעבר מוחמד חאתמי הודיע כי יתמודד בבחירות לנשיאות ביוני, זאת לאחר חודשים של ספקולציות בנוגע להתמודדותו

נשיא אירן לשעבר מוחמד חאתמי הודיע הערב (ראשון) באופן רשמי כי יתמודד בבחירות לנשיאות, שיערכו בחודש יוני. "אני מכריז שאקח חלק בתהליך כמועמד בבחירות", אמר חאתמי במהלך פגישה של פוליטיקאים תומכי רפורמה. חאתמי, נשיאה החמישי של אירן, כיהן בתפקיד בין 1997 ל-2005.

בחודשים האחרונים מפעילים הרפורמיסטים באירן לחצים רבים על חאתמי להתמודד לנשיאות, וזאת בשל עמדותיו המתונות ותמיכתו ברפורמות חברתיות. חאתמי מצדו ניסה לשכנע את ראש ממשלת אירן לשעבר, חוסיין מוסאווי להתמודד על התפקיד ואמר כי הוא מעדיף שמוסאווי, שכיהן כראש ממשלת אירן בשנות ה-80', יתמודד לתפקיד, אולם "ככל הזמן שעובר ללא החלטה לא מועיל לאף אחד ורק גורם לדאגה", כלשונו.

תומכי חאתמי סבורים כי הנשיא לשעבר הוא המנהיג האירני היחיד שיכול לנצח בקלות את אחמדינג'ד בבחירות ולהתחיל ולהביא לשינוי בתדמית המדינה. מועצת הביטחון של האו"ם הטילה על אירן שלושה סבבים של סנקציות עד כה בשל סירובה להפסיק את העשרה האורניום ולוותר על שאיפות הגרעין שלה. הכלכלה האירנית סובלת מאינפלציה בשיעור של 30%. מלבד יו"ר הפרלמנט לשעבר, הרפורמיסט הבכיר מהדי כרובי, עד כה לא הכריז אף בכיר אירני על התמודדותו לנשיאות אירן.

הכלכלה תפיל את אחמדינג'ד

הנשיא הנוכחי מחמוד אחמדינג'ד, שהחליף בתפקידו את חאתמי, הודיע כבר כי בכוונתו להתמודד על קדנציה שנייה. אחמדינג'ד זוכה לתמיכתו של המנהיג הרוחני עלי חמינאי. האייתולה חמינאי, המנהיג הרוחני של אירן, הצהיר שוב ושוב בפרהסיה על תמיכתו באחמדינג'ד, עם זאת אפשר והתמיכה בנשיא תיחלש על רקע החששות מפני התמודדות של חתאמי.

חתאמי נחשב באירן למנהיג פופולרי וכריזמטי ובשילוב עם הניהול הכלכלי הכושל של הנשיא אחמדינג'ד ועקשנותו המדינית בזירה העולמית, כמו גם דחיקתו לשוליים של פוליטיקאים ותיקים רבים, אפשר ורבים יבחרו לעבור לצדו של חתאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully