וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דוקטור מוות" הנאצי מת בקהיר בשנת 1992

5.2.2009 / 0:35

תחקיר חדש חושף כי הפושע הנאצי שהיה אחראי להוצאתם להורג של מאות בני אדם, התגורר במשך 30 שנה בקהיר ומת מסרטן המעיים

תחנת הטלוויזיה הגרמנית ZDF דיווחה כי פושע המלחמה הנאצי, ד"ר אריברט היים, הידוע בכינויו "דוקטור מוות" מת בקהיר ב-1992. תחקיר משותף של תחנת הטלוויזיה וה"ניו יורק טיימס", חשף שהיים גר במשך 30 שנה בקהיר, התאסלם בתחילת שנות ה-80 ושינה את שמו לטארק פריד חוסין.

היים היה אחראי למותם של מאות אסירים במחנה הריכוז מטאהאוזן באוסטריה. הוא נהג להזריק ללב קורבנותיו דלק או רעל ואף הוציא מגופם איברים ללא שימוש בחומר הרדמה. הוא גם נודע כמי ששמר גולגולת אחד מקורבנותיו והשתמש בה כמשקולת לניירות. היים נעלם בשנת 1962 לאחר שחמק ממעצר של משטרת גרמניה המערבית.

על פי התחקיר היים נפטר בשנת 1992 מסרטן המעיים בגיל 78. "יום אחרי האולימפיאדה בברצלונה, ב-10 באוגוסט, הוא הלך לישון ולא קם". כך חשף בנו של היים. עוד אמר כי אביו חי שנים ארוכות בקהיר לאחר בריחתו מגרמניה.

כוחות אמריקאיים תפסו את היים לקראת סוף מלחמת העולם השנייה, אך הוא שוחרר בסוף 1947. היים המשיך לעסוק ברפואה בגרמניה המערבית, עד היוודעו על החקירות נגד פושעי מלחמה נאציים. בשלב זה הוא ברח למצרים שם חי מדמי שכירות מנכס נדל"ן שהיה בבעלותו בברלין. את הכספים אחותו העבירה לו לקהיר.

חברים וקולגות ממצרים מספרים כי לא ידעו על עברו. על פי עדויותיהם, הוא ביקש שגופתו תיתרם למדע או תישרף, אך על פי התחקיר הדבר לא בוצע בשל סיבות דתיות וגופתו נקברה בבית קברות בעיר העתיקה בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully