וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה איימה במלחמה על דרום קוריאה

טלי גולדשטין

1.2.2009 / 16:36

על רקע החרפת המתיחות בין שתי המדינות, ביטלה צפון קוריאה הסכמים שחתמה עם שכנתה הדרומית. קים: "אנו בלתי מנוצחים"

מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל הזהיר היום (ראשון) את שכנתו דרום קוריאה מפני מלחמה אפשרית על רקע החרפת המתיחות בין שתי המדינות. קים כינה את צבאו "בלתי מנוצח" והביע את בטחונו ביכולת חייליו "לנפץ כל פלישה של האויב במכה ניצחת אחת", כך דיווחה סוכנות הידיעות KCNA. "צבא דרום קוריאה גדל והתחזק וכל החיילים הקדישו עצמם להגנת המפלגה והמנהיג", אמר קים.

הצהרת מנהיג צפון קוריאה התפרסמה ימים ספורים לאחר שהמדינה הקומוניסטית ביטלה את כל ההסכמים הצבאיים והפוליטיים שלה עם שכנתה הדרומית – החלטה שהחריפה את המתיחות הקיימת בין המדינות מאז מלחמת קוריאה ב-1950-1953, שהסתיימה ללא הסכם שלום.

ה"רודונג סינמון", עיתון המפלגה הקומוניסטית בצפון קוריאה, הזהיר אף הוא כי "הדרום ייהרס אם סיאול תמשיך להתעלם מאזהרות הצפון".

הגבול תוגבר

צפון קוריאה, המאשימה את דרום קוריאה בהדרדרות היחסים, הכריזה ביום שישי כי כל ההסכמים הפוליטיים והצבאיים מבוטלים, לרבות גם ההסכם לגבי הגבול השנוי במחלוקת בין שתי המדינות בים הצהוב. שעות ספורות לאחר מכן, נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק התחייב למדיניות ממשלתו, אותה מכנה צפון קוריאה "מדיניות של עימותים". לי קשר ישירות בין הענקת הסיוע הכספי של דרום קוריאה לשכנה מצפון בהתפרקות הגרעינית של צפון קוריאה.

בנוסף, דרום קוריאה תגברה את כוחותיה המפטרלים על הגבול ונדרה להגיב בנחישות על כל מתקפה.

בדצמבר, הקפיאה ארה"ב את תוכנית הסיוע הכלכלי לצפון קוריאה. ממשרד החוץ של ארצות הברית נמסר, כי הסיבה להשעית הסיוע היא העדר שיתוף הפעולה של צפון קוריאה בשיחות על פירוק הגרעין. עוד נמסר, כי שש המדינות שמשתתפות בשיחות עם צפון קוריאה - ארה"ב, רוסיה, סין, יפן ודרום קוריאה - הסכימו כי משלוחי הדלק לצפון קוריאה לא ימשכו עד שלא תושג התקדמות בשיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully