וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר למעורב בפרשת הירשזון

עדי שמחוביץ

1.2.2009 / 8:55

יצחק רוסו, מנכ"ל הסתדרות העובדים לשעבר, הורשע בעבירות גניבה והלבנת הון, במסגרת עסקת טיעון, המחייבת אותו להעיד נגד הירשזון

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית במשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) 15 חודשי מאסר בפועל ושנתיים נוספים מאסר על תנאי על מעורב בפרשת אברהם הירשזון, מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית לשעבר (הע"ל), יצחק רוסו. בנוסף, קבע בית המשפט כי רוסו ישלם פיצויים בסך של 300 אלף שקלים להע"ל. לפני שבועיים הורשע רוסו במסגרת עסקת טיעון בעבירות של גניבה, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, סיוע לגניבה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

השופטת ברכה אופיר-תום כתבה בגזר הדין, כי "רוסו היכה על חטא בסופו של יום, אבל לא סיפק הסברים למעשיו. על בית המשפט להעביר מסר של הרתעה לנבחרי ציבור ששולחים יד בכספי ציבור".

הדיון בתיקו של רוסו הופרד ממשפטו של שר האוצר לשעבר, הירשזון, שהואשם במעילה בכספי הע"ל ועמותת ניל"י. להירשזון, שכיהן בין 1998-2005 כיו"ר הע"ל מיוחסת גניבה של כ-2.5 מיליון שקלים, בעוד לרוסו מיוחסת גניבת הסכום הנמוך ביותר בפרשה, בסכום של כ-300 אלף שקלים. מנהל אגף הכספים בהע"ל, עובדיה כהן, הורשע בהסדר טיעון בגניבת 10 מיליון שקלים לפני כחודשיים. עובדיה נידון למאסר של ארבע שנים ושמונה חודשים. רוסו יעיד במשפטו של הירשזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully