וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס: ממשל בוש ייתבע על המלחמה בעירק

טלי גולדשטין

18.1.2009 / 20:30

בית הנבחרים האמריקאי שוקל לחקור האם בכירים בממשל בוש הפרו את החוק וקבעו חוקים אגרסיבים במסגרת המלחמה בטרור

ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, שוקלת בחיוב את הרעיון לתבוע כמה מבכירי ממשל בוש, כך אמרה היום (ראשון) פלוסי בראיון לרשת "פוקס". "אני חושבת שצריך לבדוק כל אחד ואחד ולהחליט האם החוק הופר והאם אנו יכולים להרשות לעצמנו להתעלם מכך", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית.

ג'ון קוניירס, יו"ר הוועדה המשפטית של בית הנבחרים, הכריז ביום שישי כי הוא מעוניין להקים ועידה שתבדוק האם ממשל בוש הפר את החוק בכך שפתח במלחמה בעירק וחוקק יוזמות אגרסיביות במסגרת המלחמה בטרור. הנציג הדמוקרטי ממדינת מישיגן קרא לפתוח ב"חקירה פלילית עצמאית לגבי השאלה האם הופרו חוקים בקשר ליוזמות הללו".

עוד הציעו נציגים דמוקרטים לפתוח בחקירה על מנת לקבוע האם בכירים בממשל הפרו את החוק בשם הביטחון הלאומי, לרבות עינויים של עצורים זרים, האזנות סתר ושיבוש מידע מודיעיני.

הנשיא הנבחר ברק אובמה לא סתם את הגולל על האפשרות לתבוע בכירים בממשל בוש, אך רמז כי הוא אינו מעוניין בכך. "אני לא מאמין שאדם כלשהו נמצא מעל החוק", אמר אובמה בראיון לרשת ABC בשבוע שעבר. "מצד שני, אני מאמין כי עלינו להתקדם קדימה ולא להתבוסס בעבר", הוסיף.

לדברי פלוסי, הדמוקרטים עלולים למצוא עצמם מחויבים על פי חוק להגיש מספר תביעות, אפילו במחיר הפופולריות הפוליטית. "איננו יכולים לתת לפוליטיקה להשפיע. אני רוצה לראות את האמת יוצאת לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully