וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הסלמה בדרום: מובארק ייפגש עם לבני

22.12.2008 / 20:40

בעקבות סיום הרגיעה והמשך ירי הקסאם, הזמין נשיא מצרים את שרת החוץ לפגישה. לבני תבהיר למובארק: "על הירי חייבים להגיב"

נשיא מצרים חוסני מובארק, הזמין אמש (שני) את שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני לפגישה עימו בקהיר. השניים ייפגשו ביום חמישי הקרוב וידונו באירועים הביטחוניים בדרום הארץ ובנושאים נוספים. גורמים בסביבת השרה לבני הבהירו בעקבות הזמנת הנשיא המצרי כי "עמדת לבני היא שעל הירי מעזה חייבים להגיב". הגורמים הוסיפו כי "בשנים האחרונות לא הוזמנו למצרים אישים ברמתה של לבני".

לבני שוחחה אתמול עם עמיתה המצרי אחמד אבו רייט, שהביע דאגה מהמצב ברצועת עזה. לבני אמרה בתגובה ש"המצב מידרדר". לדבריה, "לישראל יש את האחריות והחובה להגן על אזרחיה והיא איננה יכולה להיות אדישה לירי".

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, דיווח אתמול כי מצרים הגבירה את המגעים מול ישראל וחמאס כדי לחדש את הסכם הרגיעה. מקור דיפלומטי מסר כי בכירים מצרים החלו לקיים ביום שבת מגעים אינטנסיביים בנושא וכי בכוונתם לגבש בקרוב הסכם רגיעה חדש.

לגבי ההסכם החדש, אמר המקור המצרי כי "ההסכם יהיה טוב יותר מהקודם, בכך שיינתנו ערבויות לפתיחת המעברים באופן רציני יותר מכפי שנקבע בהסכם הרגיעה שפקע". המקור העריך כי ההנהגה המצרית תזמין את הפלגים הפלסטינים לקהיר על מנת לדון בהסכם החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully