וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגפת הכולרה מאיימת גם על דרום אפריקה

טלי גולדשטין

11.12.2008 / 13:00

המדינה הכריזה על אזור הגבול עם זימבבואה כאזור אסון לאחר שאלפי פליטים מהמדינה מוכת המגפה נמלטו אליה לקבל טיפול

גורמים בכירים בדרום אפריקה הכריזו היום (חמישי) על חלק מהגבול עם זימבבואה כאזור אסון על רקע מגפת הכולרה המתפשטת. "על מנת להתמודד עם המצב, נדרשים אמצעים יוצאי דופן", אמר מוגלה נצ'בלנג, דובר חבל לימפופו שבדרום אפריקה. לדבריו, אזור האסון כולל גם את חבל והמבה.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה היום כי נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה מכחיש את עובדת התפרצות מגפת הכולרה בארצו ואומר במקום כי הרופאים במדינה הצליחו להשתלט על המצב.

כמעט 800 בני אדם נפלו קורבן למגפת הכולרה המשתוללת בזימבבואה וכ-16 אלף נדבקו בווירוס. רוב תושבי בירת זימבבואה, הארארה, נותרו ללא גישה למים בגלל מגפת הכולרה שפרצה במדינה. אספקת המים נותקה מכיוון שלמדינה אין מספיק כימיקלים לטהר את המים מהמגיפה. חלק מתושבי הארארה החלו לחפור בארות מים בחצרות בתיהם, ותורים ארוכים משתרכים ליד עמדות מכירה של מים שהוקמו ביוזמת המקומיים.

אלפים מתושבי זימבבואה נמלטים לדרום אפריקה השכנה כדי למצוא מרפא. עתה, נראה כי המגפה עלולה להתפשט גם לשם. בחבל הצפוני לימפופו מתו כבר שמונה בני אדם ולמעלה מ-660 קיבלו טיפול. הכרזה על האזור כאזור אסון מאפשרת להקציב מימון מיוחד ולהתמקד במאמצי הסיוע, אמר נצ'בלנג. שרת הבריאות הדרום אפריקאית ברברה הוגן ביקרה באזור הנגוע על מנת לאמוד את המצב. היא הזהירה מפני החמרת המצב כל עוד שולטת בזימבבואה הממשלה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully