וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית המשפט משפיל את האחים אברג'יל"

עדי שמחוביץ

20.11.2008 / 12:51

כך טענו פרקליטי האחים בדיון על בקשת הסגרתם לארה"ב. "הנאשמים נדרשים לקרוא מסמכים באנגלית, אף כי אנו חיים במדינה יהודית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בבית המשפט המחוזי בירושלים החל הבוקר (חמישי) הדיון בהסגרת האחים יצחק ומאיר אברג'יל ושלושה מאנשיהם לארצות הברית בגין שורת עבירות פליליות בהן הם נאשמים. במוקד הדיון העלו סנגורי הנאשמים שתי טענות מקדמיות לגבי בקשת ההסגרה. לפי טענתם הראשונה, בחומר שהוגש להם לא היה מסמך חתום בידי שרת החוץ האמריקאית, כמתחייב מהאמנה בין ישראל לארה"ב. בנוסף, טענו הסנגורים כי החומר כתוב כולו באנגלית – שפה שאינה שגורה בפי הנאשמים.

בפתח הדיון ביקש עו"ד יורם שפטל, פרקליטו של יצחק ארברג'יל, מהשופט יעקב צבן לפסול את עצמו מלדון בעניינם, על סמך החלטתו הקודמת שלא לשלוח את מסמכי הבקשה לתרגום מאנגלית לעברית. בהחלטה שנתן לפני מספר שבועות כתב השופט: "גם במקרה בו לא יוכל מי מהמשיבים לקרוא באופן ישיר את הראיות המופנות כלפיו, יש להסתפק בכך שעורך הדין יוכל להתמודד עם חומר החקירה".

שפטל טען, כי מאחר שאנו "חיים במדינה יהודית בארץ ישראל", על המסמכים להגיע לידי הצדדים כשהם מתורגמים לעברית. "בית המשפט בהחלטתו משפיל את הנאשם", אמר שפטל, "אבל לא רק את הנאשם. גם אותי ששפתי עברית ושפת המדינה היא עברית. אדוני מאלץ אותי לקרוא באנגלית? דורות כבר מדברים עברית, ובמדינה שלי – מדינת היהודים - אני צריך להתמודד עם חומר באנגלית? איזו השפלה". הוא גם הדגיש, כי בית המשפט הפך את הנאשמים ל"אנאלפבתים", שאינם יכולים לקרוא את החומר נגדם. השופט צבן דחה את הבקשה לפסול את עצמו, ואף כי עו"ד שפטל הודיע כי בכוונתו לערער על כך לבית המשפט לעליון, הוא המשיך בדיון.

בנוסף, טענו הסנגורים כי לא הוגשה בכלל בקשת הסגרה פורמלית. לדברי עו"ד קנת מן, פרקליטו של אחד הנאשמים, הסנגורים קיבלו לידיהם שישה קלסרים, ואף מסמך שכלול בהם אינו חתום על ידי שרת החוץ האמריקאית. "ייתכן כי מדובר בכשל טכני וגם מאוד סביר שכך", אמר מן, "אבל לא מקיימים דיון לפני שיש בקשת הסגרה". לדברי עו"ד אבי עמירם, "הודעת הפרקליטות לפני כחודש כי הגיעה בקשת ההסגרה היא הטעיית בית המשפט"

לדברי איילת אפיק-חכמון, פרקליטתו של מאיר אברג'יל, העובדה שלא קיימת בקשת הסגרה והעובדה שבית המשפט בחר למרות זאת לשחרר את הנאשמים מהווה לא רק פגיעה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אלא גם באושיות המשפט". עו"ד תמיר סננס, פרקליטו של אחד משלושת אנשי אברגי'ל, אמר בתום הדיון: "נראה כמעט בלתי נתפס שדנים היום בבקשת הסגרה כאשר אין בקשת הסגרה מארצות הברית. אנחנו מקווים שבית המשפט יחליט על שחרור כל החמישה".

למרות טענות הצדדים, איפשר השופט לפרקליטות להשמיע את טענותיה לגבי בקשת ההסגרה. עם זאת, הוא אמר שיש לשקול את העניין בכובד ראש וכי אין הוא יכול לתת החלטה בו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully