וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: האו"ם העביר סיוע, חשש לחיי אלפים

עידן דורנר

3.11.2008 / 16:24

זהו הסיוע הראשון מזה שבועות שמגיע לאיזורים הנשלטים על ידי כוחות הגנרל נקונדה. מחנות שהכילו עשרות אלפי פליטים נותרו שוממים

משלוח סיוע הומניטרי של האו"ם, המיועד לרבע מיליון פליטים שנאלצו להימלט מבתיהם בגלל הלחימה, הגיע היום (שני) לאיזורים בקונגו, הנשלטים על ידי המורדים. זהו הסיוע הראשון מזה שבועות שמגיע לאיזורים הנשלטים על ידי כוחותיו של הגנרל לאורן נקונדה.

ברשת ה-BBC דווח, כי מחנות שהכילו עשרות אלפי פליטים נותרו שוממים. עדיין לא ידוע מה עלה בגורל הפליטים. המורדים הדפו את כוחות הצבא סביב העיר גומא, בירת המחוז הצפוני קיבו. כעת ישנה הפסקה בלחימה ונקונדה הבטיח לאפשר מעבר הומניטרי באזורים שבשליטתו. עם זאת, סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, דיווחה כי נקונדה מאיים להפיל את הממשלה אם לא תסכים לנהל עימו משא ומתן ישיר, דרישה שנדחתה הממשלה דחתה את הדרישה.

הסיוע הועבר על גבי 12 משאיות, אותן הובילו חיילי האו"ם לעיר רוטשורו. הן נשאו ציוד רפואי וטבליות לטיהור מים, אך לא אוכל לו זקוקים הפליטים בדחיפות. כעת מנהל האו"ם מגעים עם המורדים ברוטשורו ומנסה לברר מה עלה בגורל אלפי הפליטים שנעלמו ממחנות הפליטים. השיירה עברה דרך מחנה הנמצא צפונית לעיר גומא והחיילים דיווחו כי בה כל המבנים בו נהרסו.

האזור ברוטשורו נחשב רגוע יחסית, אך דיווחים על חילופי אש במקום ביום ראשון, העלו חששות שמא הפסקת האש לא תחזיק מעמד זמן רב. מהאו"ם נמסר כי הם קווים שכעת יוכלו להעביר גם מזון.

כ-50 אלף מהפליטים הגיעו לגומא והשאר ניסו לשוב לבתיהם דרך איזורים הנשלטים על ידי המורדים. רבים מהם ניזונים אך ורק משורשים שונים ופירות בר ואין להם מקור מים ומקלט מהקרבות. המתקפה האחרונה של המורדים כללה הרג רב, ביזה ואונס וגרמה לארגוני הסיוע להכריז על המצב כאסון הומניטרי.

לטענת מנהיג המורדים הגנרל נקונדה, כוחותיו נלחמים כדי להגן על בני שבט הטוטסי מפני האלימות של מורדים משבט ההוטו הפועלים מרואנדה, ושלטענתו לקחו חלק ברצח העם. הממשלה בקונגו הבטיחה למנוע מבני שבט ההוטו מלפעול בשטחה, אך לא עשתה כן.

  • עוד באותו נושא:
  • קונגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully