וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים נפגעי רמדיה: "לנו אין הפוגה בכאב"

נפגעי פרשת רמדיה זועמים על ההחלטה לדחות את פתיחת המשפט בעניינם בחמישה חודשים. הפרקליטות: "אין ברירה"

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

כ-15 הורים מנפגעי "פרשת רמדיה" הגיעו הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם היה אמור להיפתח משפטם של שלושת בכירי חברת "רמדיה" לשעבר וחמישה עובדים ממשרד הבריאות. בסופו של דבר הוחלט לדחות את הדיונים באישומים בחמישה חודשים, כדי לאפשר לעורכי הדין של הנאשמים לקבל לידיהם את מלוא חומר הראיות בתיק. הדיון בשלב ההקראה נדחה ל-4 במרץ 2009.

חלק מההורים שנכחו במקום הביעו תרעומת על הנסיבות שהובילו לדחיית המשפט. מיכל זיסר, אמו של אבישי, אחד משלושת התינוקות שמתו עקב צריכת תחליף החלב של "רמדיה", אמרה לוואלה! חדשות: "להם יש הפוגה בכאב, אולי בין דיון לדיון. אנחנו, אין לנו הפסקות. לי שאיבדתי את הבן, למשפחות, אין לנו הפוגה בכאב. אנחנו לא מחכים לאיזה תאריך, לאיזה דיון או לשופטת כדי לכאוב את אותו חוסר שמלווה אותנו כל הזמן. אנחנו נמצאים שם כל הזמן עם הכאב הזה, עם פצעים פתוחים שאני מאמינה שלעולם לא יגלידו".

ליאור סלפטר, אביה של חן, ילדה שנפגעה, אמר: "אני יכול להגיד דבר אחד, שאנחנו נישאר חזקים רק בשביל חן, יתקדם מה שאפשר יצליח, מה שאי אפשר לא יצליח. יש לנו עוד שני ילדים בריאים, שגם הם מתמודדים יום יום עם העובדה שיש להם אחות מוגבלת".

התובע מטעם פרקליטות המדינה עו"ד אור ממון, הסביר ב"קול ישראל" את הסיבה לדחייה: "מדובר בתיק רחב היקף שכולל אלפי עמודים וזה דורש התארגנות מצד ההגנה להיערך לחומר הזה ולנהל הגנה מתאימה בהיקפים של התיק הזה. אני מקווה שבתקופה הזאת נמצה את כל התהליכים האלה ועוד מספר לא רב של חודשים כבר יתחילו להישמע הוכחות בתיק. אם כוונת בית המשפט תצליח, נסיים אותו בהקדם המיידי".

עו"ד נתן שמחוני, המייצג את עובד חברת "רמדיה" לשעבר פרדריק בלק, הטיל את האחריות בפרשה על החברה הגרמנית שמייצרת את תחליף החלב: "אנחנו כופרים באשמה, אנחנו כמובן מביעים צער על התוצאה הטרגית אבל יחד עם זאת הטענה שלנו שאנחנו לא אחראים לאירועים. אנחנו כמובן מזדהים עם כאבן של המשפחות, ליבנו איתם, אבל המשפט צריך להתנהל על פי אמות המידה שמשפט צריך להתנהל. הכשל קרה על אדמת גרמניה ושם בעצם מקורו של הכשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully