וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי הירוק: וול סטריט התאוששה

ניר צליק

30.9.2008 / 22:39

אחרי ההתרסקות של אתמול, בוול סטריט מחכים לאישור תוכנית חילוץ חילופית. נאסד"ק עלה ב-5%, דאו ג'ונס טיפס ב-4.7%. עליות גם בקרב הישראליות

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים ביום שאחרי קריסת המדדים, בעקבות ציפיות המשקיעים לתוכנית חילוץ חלופית לענף הפיננסי.

דאו ג'ונס טיפס ב-4.7% ל-10,851 נקודות, נאסד"ק עלה ב-5% ל-2,082 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 5.3% ל-1,165 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב יורדים והתשואה עליהן עולה ב-%0.195% ל-3.827% .

אמש היכה בית הנבחרים האמריקאי בתדהמה את שוקי ההון ברחבי העולם, כשהחליט לדחות אחר הצהריים (שעון ארה"ב), את תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים, ברוב של 228 מתנגדים מול 205 תומכים. התוכנית היתה אמורה לאפשר למשרד האוצר האמריקאי להזרים 700 מיליארד דולר לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות ונכסים בעייתיים אחרים מידי החברות הפיננסיות.

היום נודע, כי הקונגרס האמריקאי עשוי לנסות ולהציל את תוכנית החילוץ. "אין בכוונתנו לעזוב מבלי לעשות את מה שבאנו לעשות", כך אמר יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, כריסטופר דוד, והוסיף: "הסנאטורים עשויים לשוב ולדון בתכנית החילוץ ביום שלישי".

נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש הודיע, כי הוא מאוכזב מכישלון הצעת התכנית, וכי קיים הצורך לנטרל את הפאניקה בשווקים ולהימנע ממיתון ארוך וכואב בארה"ב. "אני הולך לדבר עם היועצים הכלכליים שלי, נעבוד עם חברי הקונגרס ואנחנו נתקדם", אמר בוש.

בגזרת המקרו, מדד בטחון הצרכנים בארה"ב עלה בחודש ספטמבר לרמה של 59.8 - עלייה חודשית שלישית ברציפות. כך מסרה חברת המחקר קונפרנס בורד. זאת, לעומת רמה של 58.5 באוגוסט. שיעור הצרכנים שהעריכו שהתנאים העסקיים הנוכחיים הם רעים גדל ל-34.2% לעומת 32.7% בחודש הקודם, ואילו שיעור הצרכנים שהעריכו, כי המצב טוב ירד ל-12.5% לעומת 13.7% בסקר הקודם.

עם זאת, שיעור הצרכנים שהעריכו כי צפויה הרעה נוספת באקלים העסקי ב-6 החודשים הקרובים צנח ל-21.3% לעומת 25.2% בחודש הקודם.

עוד בחזית המקרו היום: מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו ירד בספטמבר לרמה של 56.7 לעומת 57.9 באוגוסט. כך מסר מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של המדד לרמה של 53. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות.

לצד נתוני המקרו הטובים מהצפוי שפורסמו היום, סיפק שוק הדיור בארה"ב חדשות עגומות. מדד סטנדרד אנד פור'ס-קייס שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, נפל ביולי ב-16.3% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הנפילה החדה מעולם. המדד, שנפל בחודש יוני בקצב שנתי של 15.9%, ירד מדי חודש מאז ינואר 2007. קצב נפילת מחירי הבתים הואץ גם ביחס לחודש הקודם. מחירי הבתים ירדו ביולי ב-0.9% לעומת יוני, לעומת ירידה של 0.5% ביוני לעומת החודש הקודם.

בענף הפיננסים, בנק מיצובישי UFJ הפסיד 506 מיליון דולר על הנייר מהשקעה בשווי 9 מיליארד דולר שביצע בבנק מורגן סטנלי, לאחר שמניית הבנק צנחה אתמול בעקבות דחיית תכנית החילוץ לכלכלה האמריקאית.

כחלק מההשקעה של מיצובישי UFJ במורגן סטנלי הסכים הבנק היפאני לרכוש מניות במחיר של 25.25 דולר למניה בשווי כולל של 3 מיליארד דולר. מניית מורגן סטנלי ירדה אתמול ב-15% בבורסת NYSE ונסגרה במחיר של 20.99 דולר.

וורן באפט, המשקיע האגדי, הפסיד 79 מיליון דולר בעקבות השקעתו בגולדמן סאקס. מאז הודיע ב-24 בספטמבר על השקעה של 5 מיליארד דולר בבנק ההשקעות גולדמן סאקס, חלו תהפוכות רבות בשווקים. אולם, לאחר צניחה של 15% במניית גולדמן ביום שני, ההפסד של באפט, על הנייר, מסתכם ב-79 מיליון דולר בלבד. זאת, משום שמשקיעי גולדמן נהנו קודם לכן מ-3 ימי עליות. מאז הודעתו של באפט על ההשקעה, נחלשה המנייה ב-1.9%.

עוד בענף הפיננסי, גולדמן סאקס מתכנן לרכוש נכסים מבנקים אמריקאים שנקלעו לקשיים בהיקף של עד 50 מיליארד דולר - מהלך שנועד לסייע לבנק להרחיב את פעילותו בתחום הבנקאות המסחרית. לפי הדיווח, גולדמן מבקש לרכוש נכסים לאחר שהמתחרה, מורגן סטנלי הודיע באחרונה על כוונתו להפוך מבנק השקעות לחברת אחזקות בנקאית.

במניות הישראליות, אמדוקס, יצרנית מוצרי הבילינג, חתמה על חוזה עם קומקאסט, ספקית התקשורת והאינטרנט, לאספקת מוצרי ניהול לקוחות ובילינג לחברה. שווי העסקה לא נמסר. המניה רשמה עלייה של 8.2%.

אלווריון, ספקית הפתרונות לפס רחב ופתרונות ה-WiMax, חתמה על חוזה עם וויספר להרחבת הרשת של החברה בארה"ב. אלווריון תפרוס את מערכת BreezeMax 2500 של החברה בתדר של 2.5 ג'יגה הרץ וכן את מערכת ה-BreezeMax 3650 בתדר של 3.65 ג'יגה הרץ. המניה רשמה עלייה של 2.8%.

בלופניקס, המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשוב, חתמה על הסכם במספר מיליוני דולרים עם גוף פינסי אמריקאי גדול. החברה תסב מערכות מחשוב מיושנות המבוססות על שפת COBOL למערכות שתומכות בפלטפורמת ה-JAVA. המניה עלתה ב-1.4%.

מניות ישראליות נוספות, שעוררו עניין במסחר היו מניות צ'קפוינט, יצרנית מוצרי האבטחה, שעלו ב-5.5%, מניות קומברס, יצרנית מוצרי הבילינג, שטיפסו ב-6.3%, מניות גילת לוויינים שעלו ב-6.6%, מניות יצרנית מכשירי הסליקה וריפון, שעלו ב-3% ומניות יצרנית התרופות הגנריות טבע, שעלו ב-5.6%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully