וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשנים חלוקים: מי המנצח בעימות הראשון?

העימות הראשון הסתיים ופרשנים הכריעו כי המנצח בנקודות הוא המועמד הדמוקרטי, בעוד שפרשנים אחרים טוענים שדווקא הרפובליקני הוביל

חילוקי דעות בקרב פרשנים לגבי השאלה מי ניצח בעימות הראשון בין שני המועמדין לנשיאות ארצות הברית - ברק אובמה או ג'ון מקיין.

פרשני TIME קבעו כי אובמה הוא המנצח הגדול. הציון הסופי שנתנו למקיין עומד על כמעט טוב. בסיכום הכללי מקיין נכשל בהעברת המסר שלו "המדינה קודמת לכל, לעומת אובמה קודם לכל", למרות שהיו לו מספר הזדמנויות להציג את טיעוניו. היה קשה לעקוב אחר הטיעונים שלו, למרות ואולי בגלל הדברים הרבים שהיו לו לומר על המשבר הכלכלי, אפגניסטן ורוסיה. נראה שרוב הטיעונים נשארו ברמה של סיסמאות. אם מקיין יודע הרבה יותר מאובמה על העולם הגדול, כתבו פרשני TIME, הוא לא הראה זאת בעימות הטלוויזיוני.

הסגנון של מקיין היה קופצני, מגומגם ואפילו העט שנשא עימו היה ישן. מקיין תקף את אובמה על דבריו לפיהם היה מוכן להיפגש עם אחמדינג'ד, על נושאים כלכליים וכן על גישתו למלחמה בעירק, אך הסגנון שבו עשה זאת לא היה מספיק חד. אובמה שהיה מוכן להתקפות הללו השיב בצורה חדה שסתרה את טענות יריבו הרפובליקני, לפיהן אובמה "לא מבין" בנושאים חשובים רבים.

מנגד קיבל יריבו הדמוקרטי אובמה ציון סופי של כמעט טוב מאוד. אובמה לא נראה לחוץ מהמעמד, או מאויים מיריבו הרפובליקני. נראה גם שהוא למד מהעימותים שערך בתקופת התמודדותו על ראשות המפלגה הדמוקרטית. הוא נמנע מתשובות ארוכות וטון קולו היה שונה ויותר עממי. אובמה למד רבות במהלך 18 החודשים שבהם ניהל את הקמפיין שלו והציג את דעותיו ועקרונותיו. הוא דיבר על עקרונות כללים בצורה בהירה ומלוטשת ונמנע מלהיכנס לפרטים שלהם. אובמה שב והזכיר את הקשר בין ממשל בוש למקיין ותקף את מקיין על תמיכתו במלחמה בעירק. הוא לא נבהל מהתקפותיו של מקיין ולעיתים אף קטע אותם באמצע בתשובות ובהסברים.

מקיין היה שם, אובמה לא

ה"טלגרף" הבריטי פרסם את מאמרו של הפרשן ג'רלד וורנר, שדווקא חשב שמקיין הוא שניצח בעימות.

לדברי וורנר, מקיין החזיק ביתרון לאורך רובו של העימות, בעיקר כשהדברים נגעו לענייני חוץ. לדבריו, בעוד שבשבועיים האחרונים הדמוקרטים שמו להם למטרה להציג את סגניתו של מקיין, שרה פיילין, כמי שניסיונה הדל מחוץ לגבולות המדינה לא יאפשר לה להתמודד כיאות עם ענייני מדיניות חוץ, הלילה היה זה מקיין שחשף את חולשתו של אובמה באותו מטבע בדיוק. כאשר במהלך העימות דובר על אירועי חוץ, עובדה אחת עמדה ברורה: לא משנה על מה דובר, מקיין היה שם, ואובמה לא.

וורנר טען כי מקיין הצליח להפריך גם את האסטרטגיה העיקרית של אובמה – הניסיון לקשור את מקיין לממשל בוש השנוי במחלוקת. אובמה נכשל בכך נחרצות, כאשר מקיין הצליח לענות בתושייה רבה לכל הטענות.

רגע השיא ארע בדקה ה-75 בעימות. בתגובה לאמירותיו של אובמה כי יסכים להיפגש עם נשיא אירן, אמר מקיין: "אז נשב עם אירן, ושהיא תגיד שהיא רוצה למחוק את ישראל מהמפה ואנחנו נגיד "לא, אתם לא?", שאל. בנקודה זו, ברגע היחיד בעימות, הקהל שישב עד כה בשקט פרץ בצחוק בלתי נשלט, בעוד אובמה התפתל על הבמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully