וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן קרובה לפצצה גרעינית"

26.9.2008 / 18:46

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית אמר בראיון לעיתון גרמני, כי "אם אירן תשיג את המרכיבים הנדרשים, היא תגיע לפצצה תוך שנה". לדבריו, "יש להם את 'ספר הבישול', אך לא את כל המצרכים"

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), מוחמד אל-בראדעי, אמר, כי אירן נמצאת בדרכה לשלוט בטכנולוגיה שתאפשר לה לייצר פצצה גרעינית. עם זאת, בראיון לעיתון גרמני ציין אל-בראדעי, כי יש לאירנים "ספר הבישול", אך לא המצרכים הדרושים, כלומר מספיק חומר גרעיני לייצור פצצת אטום.

לדברי אל-בראדעי, למספיק מדינות יש את המרכיבים הדרושים לייצור נשק גרעיני ואם אירן תקבל מרכיבים אלו היא "תוכל לייצר פצצה בטווח של כמה חודשים עד שנה". אל-בראדעי הוסיף עם זאת, כי "כל עוד סבא"א מפקחת על מתקני הגרעין, אירן לא תוכל לפרוץ את המחסום לייצור נשק גרעיני".

בנוגע לאפשרות של תקיפה באירן, אמר בראדעי כי הפצצת מתקני הגרעין האירנים תוביל לאסון, כיוון שהיא תעניק לנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד תמיכה רחבה מבית לייצר פצצה בכל מחיר. לדבריו, סוגיית הגרעין האירני לא תיפתר אם וושינגטון לא תנהל עם טהרן שיחות בנושא ללא תנאים מוקדמים.

מוקדם יותר היום, נועדו שרי החוץ של חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון ושל גרמניה בניו יורק וגיבשו טיוטה להצעת החלטה נגד אירן. כך מסרו גורם דיפלומטי. לדבריהם, ההצעה לא תכלול סנקציות חדשות נגד טהרן.

בתוך כך, דיפלומטים אירופים מסרו אמש לעיתון הבריטי "הגרדיאן", כי ישראל שקלה ברצינות לפתוח במתקפה צבאית על מתקני הגרעין של אירן עוד באביב האחרון, אך נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הודיע לממשלה כי לא יתמוך במתקפה כזו, וכי הוא אינו צופה שישנה את דעתו בנושא עד לסוף הכהונה שלו.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר השבוע בנאום בפני עצרת האו"ם, כי "הישות הציונית עדיין כובשת את העם הפלסטיני וגוזלת את אדמותיו. הציונים מחסלים, פולשים ומרעיבים את הפלסטינים. מועצת הביטחון של האו"ם לא עושה דבר ולפעמים תחת לחצים אף סוללת את הדרך לכובשים הציונים. אולם כמו ישראל, גם האימפריה האמריקאית הגיעה לסוף דרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully