וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ממריא בסקרים

בחירתו של מקיין באישה למספר 2 שלו לא פגעה בתנופה של המועמד הדמוקרטי. לפי סקר חדש, הוא מוביל על יריבו הרפובליקני ב-8%

הסנאטור ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, גנב אמנם את ההצגה במהלך סוף השבוע באמצעות בחירתה של מושלת אלסקה שרה פיילין לסגניתו, אך הדבר לא פגע בינתיים בתנופה של יריבו הדמוקרטי, הסנאטור ברק אובמה.

לפי סקר מכון "גאלופ" שפורסם אתמול (שבת), אובמה נהנה מ-49% תמיכה ברמה הארצית, בעוד מקיין זוכה רק ל-41%. תוצאה דומה היתה גם בסקר המכון שנערך ביום שישי. לפי סקר נוסף, של מכון "ראסמוסן", הפער בין השניים עומד על 4% לטובת אובמה.

בתחילת השבוע שעבר עמד הפער בין שני המועמדים לנשיאות על 1%-2%, כך שאת עלייתו של אובמה בסקרים ניתן לזקוף לזכות הוועידה הדמוקרטית בדנוור, שעוררה עניין רב וזכתה לסיקור תקשורתי נרחב.

בתוך כך, גורמים במפלגה הדמוקרטית מתחו אתמול ביקורת חריפה על מקיין בעקבות בחירת שרה פיילין לסגניתו. כך, למשל, חבר הקונגרס רוברט וקסלר טען שבחירתה היא "סטירת לחי לכל יהודי אמריקה". זאת משום שתמכה ב-1996 במועמדתו של פט ביוקנן לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית. ביוקנן נחשב בעיני הקהילה היהודית בארה"ב לאנטישמי ולבעל עמדות בדלניות.

גם הסנאטור צ'ארלס שומר (ניו יורק) התייחס לבחירת פיילין. לדבריו, "פיילין היא אמנם אדם נחמד, אך חוסר ניסיונה הופך את המחשבה שהיא עלולה להיות חלק מהממשל הבא למפחידה". הוא הוסיף, כי הוא מצפה כעת לדיון בין שני המועמדים לסגנות הנשיאות – ג'ו ביידן הדמוקרטי ופיילין הרפובליקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully