וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה שוקלת חימוש גרעיני של צי ספינותיה

לראשונה מאז המלחמה הקרה, שוקלים במוסקבה לחמש את הצי בים הבלטי. זאת, עקב כוונת ארה"ב להציב טילים בפולין

רוסיה שוקלת לחמש מחדש בנשק גרעיני את ספינות הצי שלה המוצבות בים הבלטי. כך מדווח היום (ראשון) העיתון הבריטי ה"סאנדיי טיימס". לטענת מקור בכיר בצבא הרוסי במוסקבה, זו הפעם הראשונה מאז סיום המלחמה הקרה שהצבא הרוסי שוקל מהלך זה.

הסיבה שברוסיה שוקלים חימוש ספינות בטילים גרעיניים, נובעת מהתכנית של ארצות הברית להציב מערכת טילי הגנה על אדמת פולין. כחלק מהתכנית הרוסית, יחומשו באזור הים הבלטי גם צוללות ומטוסי קרב בנשק גרעיני. לדברי המקור, "עד כה סבל הצי הרוסי מבעיות תקציביות, אולם דבר זה הולך להשתנות כעת".

"לאור הנחישות האמריקאית להציב מערכת הגנה מפני טילים בפולין, הצבא הרוסי בוחן את כל האפשרויות על מנת להציב בפני וושינגטון תגובה הולמת", אמר. שגריר ארה"ב בנאט"ו גינה אמש את התכנית הרוסית ואמר כי ידע על האיום. "זה מאוד מצער שרוסיה בוחרת להגיב בהצבת נשק גרעיני במקומות שונים, בעוד ששאר מדינות העולם לא מעוניינות במאבק חוזר בין המעצמות", אמר השגריר.

האזהרה הרוסית הגיעה יממה בלבד לאחר שסגן הרמטכ"ל הרוסי איים כי הצבת טילים אמריקאים בפולין עלולה לגרור תגובה בדמות תקיפה גרעינית. בצבא הרוסי התבטאו בזמן האחרון בנוגע לתכניות לכוון נשק גרעיני למערב אירופה ואף להציב חיילים רוסים על אדמת קובה, מול חופי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully