וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר סורי: "מוכנים לזנוח הברית עם אירן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.7.2008 / 10:52

בראיון לעיתון כוויתי בעת ביקורו בוושינגטון, ביקר יועצו של אסד גם את חיזבאללה והביע תקווה שארה"ב תתווך במו"מ עם ישראל

"הברית בין דמשק לאירן עשויה להשתנות אם יושג הסכם שלום עם ישראל" – כך צוטט יועצו של נשיא סוריה, הד"ר סמיר אל-תקי, בידי מקורות מערביים בוושינגטון. המקורות מסרו לעיתון הכוויתי "א-ראי", כי בעת ביקור שקיים השבוע אל-תקי עם משלחת סורית בארה"ב, שיגר יועצו של אסד ביקורת לעבר חיזבאללה, ואף הביע את תקוותו כי ארצות הברית תתווך בין ישראל לסוריה.

"השחקנים הבלתי-ממשלתיים, כלומר חיזבאללה, אינם יכולים לנצח. כל מה שהם יכולים לעשות הוא להביא את הצד האחר (ישראל – נ.י) לשולחן המשא ומתן", כך לטענת המקורות אמר אל-תקי במהלך כינוס של מכון "ברוקינגס" בנוגע לתהליך השלום. לדבריהם, אל-תקי אמר עוד כי "מטרת מלחמת לבנון השנייה הייתה להושיב את ישראל ליד שולחן המשא ומתן".

לפי הדיווחים, אל-תקי אמר כי "ישראל מבינה כעת שהיא צריכה שכנים חזקים על מנת לשאת ולתת עימם. המשולש הסורי-מצרי-סעודי לא השפיע, ולכן סוריה נאלצה למצוא בני ברית אחרים באזור. כשסוריה חושבת על טורקיה, היא למעשה מחפשת אחר אפשרות. כשסוריה חושבת על אירן, היא בעצם חושבת על סוגיית הכוח".

יחד עם זאת, הבהיר אל-תקי כי ארצו מוכנה לוותר על הברית שלה עם אירן. "סוריה מוכנה להתנער מאירן. אופי הברית עשוי להשתנות אם יושג הסכם שלום עם ישראל, אולם לשם זאת אנו זקוקים לארצות הברית". לדברי המקורות, יושב ראש איפא"ק לשעבר תום דיאן הוא מי שארגן את ביקור המשלחת הסורית לוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully