וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גור: ארצות הברית צריכה להיגמל מפחם ונפט

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר: "פתרון משבר האקלים ומשבר הכלכלה שלנו תלוי בהפסקת ההישענות על דלקים שמבוססים על פחם"

אל גור, סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, וזוכה פרס הנובל על תרומתו לסביבה קורא לאמריקאים לזנוח את השימוש בחשמל שמיוצר בעזרת פחם ודלק בתוך עשור.

גור השווה את האתגר הזה לאתגר שלקחה על עצמה ארצות הברית כשהחליטה להנחית אדם על הירח עד סוף שנות השישים. לדבריו "אין כל היגיון שארצות הברית תלווה כסף מסין כדי לשרוף נפט מהמזרח התיכון שבתורו תורם לשינוי מזג האוויר בעולם". מבקריו אמרו כי ארצות הברית לא תוכל להיגמל מנפט דלק ופחם בתוך עשור.

"יש צורך לסיים את ההישענות שלנו על דלקים שמבוססים על פחם, כאשר מחברים את הנקודות, מתברר כי התשובה למשבר האקלים ושינוי מזג האוויר היא אותה תשובה לטיפול בכלכלה שלנו, ובמחירי האנרגיה שעולים כל הזמן", אמר גור.

על מנת להבטיח את המהפיכה הירוקה אמר גור כי השינוי שצריך לבצע הוא "למסות את מה שאנו שורפים ולא את מה שאנו מרוויחים". גור אמר כי נראה ששני המועמדים לנשיאות ארצות הברית מסכימים בכל הקשור לסוגיות הירוקות ולקידומן.

חשמל שאינו מיוצר ממקורות מאובנים (דלק, פחם, נפט) עומד בארצות הברית על 28%, כאשר רובו מגיע מתחנות כוח גרעיניות. תחנות כוח שמונעות על ידי מים מניבות כ-6% מהחשמל במדינה. אנרגית שמש ורוח יוצרות 2.5% מהחשמל המסופק לאזרחי ארצות הברית. למעלה מחצי מתצרוכת החשמל במדינה נסמך עדיין על תחנות פחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully