וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אירן תותקף, טרגדיה תיפול על ארה"ב"

טלי גולדשטין

25.6.2008 / 15:53

לאור השמועות הרוחשות לגבי תקיפה נגד אירן, פרסמו משמרות המהפכה אזהרה לארה"ב: "אם תתקפו את אירן לא יהיו לכם רגליים לחזור עליהן"

משמרות המהפכה האירניות פרסמו היום (רביעי) אזהרה, בה נאמר שארצות הברית תמצא עצמה מתמודדת עם טרגדיה במידה שתתקוף את אירן. "אנו מייעצים לגורמים בכירים בממשל האמריקאי להיזהר", אמר מוחמד הג'אזי, קצין בכיר במשמרות המהפכה. "המילה האחרונה שלנו בנושא היא שאם אתם רוצים לתקוף את אירן, הבטיחו כי אתם נושאים עמכם קביים ופרוטזות מאחר שאם תגיעו לכאן, לא יהיו לכם רגליים לחזור עליהן", אמר.

אתמול הזדעזעו בורסות העולם על רקע שמועות של תקיפה צבאית נגד מתקני הגרעין האירניים. מחיר הנפט זינק אף הוא על רקע החשש כי עימות צבאי יפגע באספקה מיצרנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם. בשבוע שעבר פרסם ה"ניו יורק טיימס" כי ישראל ערכה תרגיל צבאי המדמה תקיפה אפשרית באירן.

הממשל האמריקאי טוען כי הוא מתמקד בהפעלת לחץ פוליטי על מנת לגרום לאירן להפסיק את פעילות הגרעין שלה, אך לא פוסל פעולה צבאית במידה וערוץ זה ייכשל.

בתוך כך, דובר הפרלמנט האירני יצא היום נגד האיחוד האירופי שהטיל סנקציות חדשות על אירן למרות המאמצים הדיפלומטיים לסיים את המשבר. ביום שני הסכים האיחוד להטיל סבב סנקציות נוסף על חברות ואנשי עסקים שלדברי המערב קשורים לתוכנית הגרעין האירנית. "אם אתם רוצים לשאת ולתת עם אירן, מדוע אתם נוקטים בגישה לוחמנית?", תהה עלי לריג'אני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully